تلاقی دیروز و امروز

 مس‌توران

نیاوران

مس‌توران یکی از اولین رستوران‌های ایرانی محسوب می‌شه که ظاهر قدیمی و خاطره‌انگیز داره و کلاس قیمتی‌اش بالاست. مس‌توران یکی از سنت‌شکن‌های این زمینه است که سعی کرده غذای ایرانی رو با سر و شکلی تازه، اما با الهام از سنت‌های قدیمی سرو کنه و در کنارش سرویس خوب و با کیفیتی هم ارائه بده و در واقع لوکس بودن خودش رو هم به رخ بکشه. این رستوران غذاهاش رو تو ظروف فلزی و نوشیدنی‌هاش رو تو ظروف شیشه‌ای و تو بطری‌ها و لیوان‌های بزرگ سرو می‌کنه. دکور مس‌توران پر از خاطره ‌است برای امثال من، گاهی می‌گم فقط منم که از اینجور فضاها خاطره دارم یا بقیه هم حس‌های منو تجربه کردن؟ ریسه‌های رنگی و حوض سفالی و فضای قدیمی. منو و فضای اینجا یه جورایی مس‌توران رو به یکی از پیشنهادهای لوکس برای سبک ایرانی نوستالژیک و مدرن تبدیل کرده. رستوران لوکس مس‌توران سبک جدیدی از غذاهای ایرانی رو با کیفیت بسیار عالی ارائه می‌ده. این رستوران که دیگه از بهترین رستوران‌های ایرانی به حساب می‌آد نه تنها غذاهای بی‌نظیری ارائه می‌ده بلکه خیلی به شمایل غذاها و رستوران هم توجه می‌کنه. وجود نانوایی به سبک قدیمی و همچنین دکور زیبای قدیمی که با یه در چوبی قدیمی و ظروف مسی تزئین شده، حال و هوای خاصی به این رستوران داده. کف رستوران با سیمان ساده و کاشی‌های اصیل ایرانی تزئین شده. وقتی پای میزتون می‌شینید یکی با آفتابه و لگن می‌آد سر میز شما تا دست‌تون رو با آب و بهار نارنج بشورین و این تازه یکی از خلاقیت‌های خاص اینجا به حساب می‌اد. پلو پرده‌ای هم پلوی خاص این رستورانه که یکی از جالب‌ترین شیوه سرو برنج در تمام رستوران‌ها به حساب می‌آد. البته بگم که سبک مورد پسند من نیست، اما خب خوب چشم رو پُر و رنگ می‌کنه.

ما هم که خیلی یهویی تصمیم گرفتیم ‌بریم مس‌توران. رزرو نکرده بودیم و وقتی درخواست کردیم که تو تراس به ما جا بدن همکاری کردن، البته که خیلی شلوغ نبود. یه‌کم منتظر موندیم پایین رستوران و بعد گفتن که میزمون آماده است. با آسانسور رفتیم بالا. دکوراسیون رستوران خیلی دوست داشتنیه، دوست داشتم نورش بیشتر باشه فقط. برای استارتر نون پخت خودشون و ترکیب پنیر و سبزی و خیار می‌آرن که خیلی خوشمزه‌اس؛ فقط کاش نون داغ بود. سفارش ما مسینه بره چوپان و حلیم بادمجون بود. مسینه بره چوپان ‌بسیار لذیذ و خوش طعم ‌بود. فقط به نظرم یه کم چرب بود. پلو هم خوش عطر و مزه بود. حلیم بادمجون عالی بود. برخورد کارکنان و مدیر داخلی هم‌ بسیار دوستانه و‌ محترمانه بود. قیمت‌ها بالاست ولی به یه بار امتحان کردنش حتما می‌ارزه.

نوشیدنی‌های ما زعفرون عسل و لیمو زنجبیل بود که خوب بودن اما شخصا با غذا شربت دوست ندارم و به نظرم شور شربت رو در آوردن تو رستوران‌های ما.