مدیریت شهری تهران برنامه‌ریزی کرده تا پایان سال آینده هر دو خط شش و هفت مترو را به‌طور کامل و با سرفاصله قابل قبول به بهره‌برداری برساند و برای این منظور به سراغ تامین مالی از مسیری به جز منابع مالی داخلی شهرداری تهران؛ یعنی انتشار اوراق مشارکت رفته است. تزریق این منابع با فروش اوراق مشارکت از سال گذشته، توانست بخشی از کمبود شدید منابع مالی در پروژه‌های حمل‌ونقلی را که سبب شده بود برخی از آنها در انتظار بودجه چند ۱۰ میلیارد تومانی برای افتتاح معطل بمانند، برطرف کند.

به گفته مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، قرار است در صورت تامین منابع مالی در شش ماه دوم سال‌جاری، هر ماه یک ایستگاه در خط هفت متروی تهران به بهره‌برداری برسد. به این ترتیب تا پایان سال‌جاری پنج ایستگاه دیگر از این خط شامل چهارراه مولوی، میلاد، شهید محلاتی، قیام و باقرخان افتتاح خواهند شد. همچنین در روزهای اخیر ایستگاه تقاطعی میدان امام حسین(ع) از خط هفت وارد مدار بهره‌برداری شد. ایستگاه‌هایی که تا پایان سال افتتاح می‌شوند دارای پله برقی و آسانسور خواهند بود؛ هرچند ممکن است جاگذاری آسانسورها با تاخیر حداکثر سه ماهه انجام شود. براساس اعلام مدیران شهری، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل پنج ایستگاه باقی‌مانده در خط ۷، نیاز است. مسیر خط ۲۷ کیلومتری هفت از حدفاصل شهرک امیرالمومنین(ع) در جنوب شرق تهران آغاز شده و تا میدان بوستان سعادت‌آباد (شمال‌غرب تهران) ادامه می‌یابد. خط هفت ۲۲ ایستگاه دارد که درحال‌حاضر ۱۰ ایستگاه آن در مدار بهره‌برداری فعال قرار دارد.

بخش دیگری از برنامه مترویی مدیریت شهری در سال‌جاری، ناظر بر افتتاح بخشی از مسیر و ایستگاه‌های خط شش است. قرار است حدفاصل ایستگاه بزرگراه شهید چمران، تقاطع بزرگراه جلال‌آل‌احمد (پل نصر) تا ایستگاه بزرگراه شهید ستاری و تقاطع خیابان پیامبر واقع در خط شش، حداکثر تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد و سرویس‌دهی به شهروندان را آغاز کند.

خط شش متروی تهران نیز ۳۸ کیلومتر طول با ۳۱ ایستگاه دارد. این خط از حرم شاه عبدالعظیم حسنى(ع) و محله نفرآباد آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال با خطوط هفت، دو، یک و سه تقاطع دارد و سپس به سمت غرب امتداد مسیر می‌دهد و به محدوده شمال غربی تهران می‌رسد.