کوچک ولی مدعی

 لوپه تو

ملاصدرا- شیخ‌بهایی

رستوران لوپه تو از اون معروف‌های منطقه ۳ تهرانه که سال‌هاست شأن خودشو حفظ کرده.

از اونجا که این رستوران به‌رغم کوچیک بودنش ژیگول بازی‌های خودشو داره، استارتر هم داره و استارترش نون تست پنیر و پیازچه است.

اول کار ما سوپ پیاز سفارش دادیم که طعمش ایرانی شده و اندازه کوتاه پیازها خوردنش رو راحت کرده بود و از لب و لوچه‌تون آویزون نمی‌شد! و خب ادویه‌های جالبی هم استفاده شده بود که دیگه رنگ و بوی سوپ پیاز فرانسه رو نداشت و یک سوپ کاملا مستقل بود و شاید منحصر به خود لوپه تو!

سالاد سزار، سالاد معروفیه که تو اکثر منوها هست، منتها سس اینجا اندازه بود و تا حدی ترش و با مزه خوب، کاهوهاش تازه و ریز خرد شده بود، مرغ‌هاش بوگیری شده و خوش طعم بود؛ و لذا من از سالاد اینجا خوشم اومد. دوستم هم سالاد مخصوص لوپه‌تو رو سفارش داد که اونم یه سالاد ساده ولی بی‌نظیر بود. چون سسش منحصر به فرد بود و لوپه‌تو هم می‌گه که اختراع خودشه (الکی!)؛ ترکیب سالاد اینا بود: کاهو، سس و گردو. خب حالا بگم چرا الکی؟ یه سر بزنید به دوتا رستوران خفن مثل آنتروکوت تا ببینید عین همین سالاد با همین سس رو ‌داره ارائه می‌ده، کدوم اختراع؟

غذا هم که استیک مدیترانه‌ای داشتیم. اونم خدایی عالی شده بود، سس ویژه داشت و یه دورچین خوش‌طعم انتخابی که می‌تونستیم نظر هم بدیم. سس همراه با پیازچه و کنجد بود و این رو‌ می‌شه گفت انحصار چون جایی ندیدم.

لوپه‌تو فکرش اینه که بهترین‌های استیک رو ارائه می‌ده. خب بعد از تیست استیکش، نظر من اینه که استیک‌هاش خوبه، اما خب این همه ادعا؟ والله خیلی جاها از این هم بهتر ارائه می‌دن. لوپه‌تو کنار استیک‌هاش سیب زمینی سرخ کرده سرو می‌کنه که نازک و خوش‌نمک و ترده و از سبزیجات بخارپز برای تزئین استفاده می‌کنه که اونم به نوبه خودش پر طرفداره.  اما اغراق نیست اگر بگم بهترین غذای چینی‌ای که تو ایران خوردم رو نه تو رستوران چینی خوردم نه هیچ جای دیگه، خدایی لوپه‌تو تو یک کلام و صادقانه غذای چینی‌اش بی‌نظیر بود. خیلی مرتب و لذیذ و دلپذیر. دم‌شون گرم. راستی تا یادم نرفته بگم مدیریت لوپه تو با یک خانمه و شخص من که بهش ارادت دارم، چون کار تو این صنعت خیلی هم راحت نیست.

نوشیدنی‌هامون هم اینا بود: نوشیدنی لیمو ورا، که ترکیبی از لیموناد و آلووراست و پر از یخ ریزه و توش هم نی داره و هم قاشق که خوردن رو راحت‌تر کرده. طعمش طبیعیه و خنک و مناسب فصل گرماست.

نوشیدنی بعدی‌مون هم سکنجبین با خیار بود که اونم شیرین و خوش‌طعم و البته بسیار هم خوشگل بود! کلا هم مناسب کسایی هست که طعم شیرین رو می‌پسندن چون خود من خیلی خوشم نمی‌آد و‌ دیر به دیر می‌خورم.