پسا گوشت!

 بستنی صمد

یوسف آباد

براتون از جگرسرای ۱۱۰ نوشتم یه زمانی؛ نوشتم که با یکی از دوستام رفتیم اونجا و من عاشقش شدم و حالا هفته‌ای و دو هفته‌ای یک بار می‌ریم اونجا و حالا تکرار نکنم که خیلی جیگرهای (من می‌گم جیگر شما بخونید: دل، قلوه، کوهان، چربی، چنجه و...) خوشمزه‌ای داره؛ اونجا که می‌ریم کلا نون استفاده نمی‌کنیم و همه محتویات سیخ‌ها رو خیلی اصیل می‌خوریم!

بعدش عموما چایی می‌خوریم یه وری، چون من هم چایی دوست هستم و هم بعد غذای سنگین چایی خوبه که بشوره و ببره به قول علما!

یکی از دوستام این سری گفت که می‌دونی بعد گوشت چی می‌چسبه؟ تو دلم خندیدم گفتم اینو نگا! چه سوالا می‌کنه! معلومه دیگه! چایی! خلاصه با اکراه گفتم: چایی. اونم نگاهم کرد و گفت: نه! گفتم بچه پررو رو ببین شوخی‌اش گرفته حالا!

گفت: یه چیز شیرین می‌چسبه! بریم بستنی صمد و یه معجون کره پسته‌ مخصوص بخوریم!

انقدر سیر بودم که گفت معجون حالم بد شد! اما رفتم ببینم چی می‌گن اینا!

بستنی صمد هم ۱۲ شب یه نیمچه صفی داشت و از این سیستم‌های خنک‌کننده دورش گذاشته بودن که ملت منتظر، تبخیر نشن! چند تا هم صندلی بود که خسته‌ها بشینن! ما هم منتظر موندیم نوبت‌مون بشه و اگه بخوام مقایسه کنم سرعت تحویل سفارش اینجا رو با پالیزی که تو ستون بغل براتون نوشتم، اغراق نیست بگم سرعت اینجا یک سوم اونجا هم نبود! تازه هی شماره‌های بعد ما رو می‌خوند و ما هول می‌شدیم که ‌ای وای نوبت ما گذشت و بعد می‌دیدیم که نه و باز به انتظار ادامه می‌دادیم! خلاصه نوبت ما هم شد و سفارش‌مون رو گرفتیم. معجون رو خوردیم و بد هم نبود اما خب نفهمیدم لطفش کجا بود (بعد گوشت می‌چسبه و اینا)! روش مقداری خامه بود که باهاش حال نکردم و همش زدم تو مواد. قیمتش خوب و مزه‌اش هم خوب بود؛ یه انبه شاتوت هم گرفتیم که یه‌کم بعدتر خوردیم خیلی خوشمزه بود.

کلا رویکرد مخلوط‌خوری جدیدم رو‌ دوست دارم؛ چی بود قبلا همه‌ش آبمیوه ساده سفارش می‌دادم؟ هیجان خاصی نداشت! الان همه‌ش دارم قاطی پاتی می‌گیرم و خیلی هم راضی‌ام، تازه کم‌کم دارم توش صاحب نظر هم می‌شم! خلاصه گفتم که نگفته هم نمونده باشه، بقیه هم استفاده کنن (همون شما منظورمه) و یکی از نکاتی هم که اخیرا یاد گرفتم اینه که انبه رو با همه‌چی قاطی می‌کنن و خوبم درمی‌‌آد. بنابراین اگر مثل من تازه‌کار این حوزه هستید توصیه می‌کنم بعد از مخلوط کردن انار و‌ پرتقال که شجاعت و ریسک زیادی نداره، شروع کنید انبه رو با بقیه چیزا قاطی کنید و اصلا هم خودتون رو‌ چی نکنید! انبه شاتوت! انبه توت فرنگی! انبه خلاصه هرچی! فکر کنم پیاز آبمیوه‌هاست که همه چی رو خوشمزه می‌کنه، ولی فرقش اینه که انبه خالی‌ خالی هم خوشمزه است.