به گزارش «دنیای اقتصاد»، محله آهنگ تهران از شمال به بزرگراه شهید محلاتی، از جنوب به بزرگراه آهنگ، از شرق به بزرگراه بسیج و از غرب به بزرگراه امام علی (ع) منتهی می‌شود. آهنگ یکی از محله‌های جنوب شرقی پایتخت است که بر اساس اصول شهرسازی شکل گرفته و در مقایسه با اغلب محله‌های نیمه جنوبی تهران، بافت نوسازتری دارد. این موضوع سبب شده محله مذکور به انتخاب اول بسیاری از متقاضیان خرید مسکن در نیمه جنوبی پایتخت تبدیل شود.

ساخت و ساز بر اساس اصول شهرسازی در این محله از ابتدای شکل‌گیری سبب شده شکل هندسی معابر در آنجا منظم باشد. بافت مسکونی محله آهنگ پر است از کوچه‌های بلند و عریض که همگی به خیابان اصلی منتهی می‌شوند و از این بابت امنیت محله رتبه خوبی دارد.

شهرت این محله برای دانشجوها از استقرار دانشگاه آزاد واحد تهران‌جنوب در آهنگ نشأت گرفته است، اما اغلب شهروندان تهرانی اینجا را به خاطر میزبانی یکی از بزرگ‌ترین‌ «باغ گل‌»های شهر تهران می‌شناسند. همسایگی با یک باغ گل بزرگ مملو از انواع گونه‌های گیاهی برای فروش با قیمت مناسب احتمالا خانه‌های ساکنان محله آهنگ را به انواع گل و گیاهان فصلی آراسته است. اما در عین حال نباید فراموش کرد که وجود این باغ گل به‌عنوان یک مکان جاذب ترافیک در روزهای جمعه بر حجم تردد خودروها در بزرگراه‌های این محدوده افزوده است و در واقع ترافیک ناشی از آمد و شد شهروندان به باغ گل، باری بر دوش ساکنان این محدوده است؛ به ویژه اینکه بازدیدکنندگان باغ گل محلاتی فقط تهرانی‌ها نیستند، بلکه این مکان از اقصی نقاط کشور مراجعه‌کننده دارد.

آهنگ در زمره معدود محله‌های جنوب تهران است که در آنجا یافتن جای پارک کار دشواری نیست. مزیت دیگر این محله نیز برخورداری از امکانات حمل و نقل عمومی است که سبب شده دسترسی به مرکز شهر از محله آهنگ به سادگی برای شاغلان میسر باشد. تعداد خطوط تاکسی و اتوبوسرانی در این محله قابل توجه است، ضمن اینکه دسترسی به ایستگاه نبرد از خط چهار متروی تهران نیز برای ساکنان محله آهنگ فراهم است.در محله آهنگ پارک‌های محله‌ای متعددی با عناوینی همچون فتح، سمیه، گلسار، نسترن، اقاقیا و زیتون وجود دارد. بوستان گلسار یک کتابخانه به همین نام هم دارد که اهالی زیاد به آن مراجعه می‌کنند. کتابخانه امام صادق (ع) نیز به اهالی آهنگ خدمت می‌دهد. دسترسی به مکان‌های ورزشی و استخر نیز در محله آهنگ تقریبا مطلوب است. با این حال تعداد درمانگاه‌های محلی به نسبت جمعیت ساکن کافی به نظر نمی‌رسد.قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی نوساز در محله آهنگ در حال حاضر بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان بر اساس محلیت و موقعیت ملک متغیر است.