اما معروف‌ترین برند ایندیتکس زارا است که دو سوم فروش شرکت مادر را به خود اختصاص می‌دهد. زارا از زمان تاسیس در سال ۱۹۷۵ توسط آمانسیو اورتگا، سعی کرده در میان طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان، در فرهنگ‌ها و گروه‌های سنی مختلف، اشتیاق ایجاد کند. فاکتورهای زیادی در موفقیت و متمایز بودن زارا از دیگر خرده‌فروشی‌های لباس نقش داشته‌اند که از جمله آنها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• زارا یک دنبال‌کننده است: اگر خرده‌فروشی‌های لباس را به دو دسته رهبران و دنبال‌کننده‌ها تقسیم‌ کنیم، زارا جزو دسته دوم است. رهبران مد معمولا ریسک زیادی می‌کنند، چون اگر ایده‌ها و مدل‌های جدیدشان موفق شود، به پول می‌رسند؛ در غیر این صورت، با بحران مواجه می‌شوند. اما زارا سراغ چیزهایی می‌رود که مردم خوششان می‌آید. مثلا اگر یک سلبریتی در یک مراسم لباسی بپوشد که از آن استقبال شود، زارا اولین برندی است که آن را وارد بازار می‌کند.

• تولید کمتر، فروش بیشتر: زارا در مقایسه با برندهای معروف دیگری مثل بنتون یا H&M محصولات زیادی را در انبار خود نگه نمی‌دارد. این کار دو اثر بر فروش این برند دارد. اول اینکه صنعت مد به‌شدت وابسته به رویدادها است و هیچ‌کس نمی‌داند اتفاق بزرگ بعدی در این صنعت چیست. هر چه تعداد محصولات تولیدشده کمتر باشد، درصد لباس‌هایی که روی دست شرکت می‌ماند و مجبور می‌شود آنها را با قیمت بسیار کمتر حراج بگذارد، پایین‌تر است. این درصد برای زارا حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد است، درحالی‌که میانگین صنعت ۳۰ تا ۳۵ درصد است.

مزیت دوم این است که برخی محصولات فروشگاه زود تمام می‌شوند. درست است که این اتفاق به درآمد فروشگاه لطمه می‌زند، اما این پیام را به مشتری می‌فرستد که اگر برای خرید زود اقدام نکند، دیگر آن لباس را نخواهد داشت.

• پاسخگویی سریع: همان‌طور که قبلا گفته شد، دنبال‌کننده بودن باعث می‌شود زارا همیشه به رویدادهای جدید بازار واکنش سریع نشان دهد. اما چگونه؟ بیشتر بازیگران صنعت لباس، فرآیند تولید خود را به آسیا برون‌سپاری کرده‌اند تا هزینه نیروی کار و تولید برای آنها ارزان‌تر تمام شود. اما زارا همچنان تولید اصلی خود را در اسپانیا و کشورهای همسایه ادامه می‌دهد. تنها هدف آن هم این است که زمان پاسخگویی به مشتری را به حداقل برساند. به این ترتیب، شرکت می‌تواند محصولات را سریع‌تر به بازار برساند.• فروشگاه‌ها، مهم‌تر از هر چیز: زارا با فروشگاه‌های خود معروف شده است. فروشگاه‌های این برند موقعیت مکانی استراتژیک دارند و همیشه در مرکز توجه خریداران هستند. زارا هزینه چندانی صرف تبلیغات نمی‌کند و فقط ۳ درصد درآمد خود را به آن اختصاص می‌دهد که ۱۰ برابر کمتر از بقیه است. دلیل آن هم این است که این برند به اندازه کافی شناخته شده است.