12-01

 

چری 315 اچ

به جای 207 اتومات که اخیرا قیمتش از 70 میلیون تومان گذشته می‌توان نمونه یک سال کارکرده چری315اچ را پیشنهاد داد که حالا پس از 5سال حضور مستمر در بازار ایران، به خودرویی قابل اعتماد تبدیل شده است. البته این هاچ‌بک متوسط کاستی‌هایی هم دارد که از کیفیت پایین‌تر مواد داشبورد تا رنگ را شامل می‌شود. ولی طراحی زیبا، گنجایش خوب، موتور چابک، کارکرد نرم و قیمت مناسب از جمله مهم‌ترین فاکتورهای ما برای خرید 315اچ است. نمونه کارکرده چری 315اچ نیو فیس با عمری معادل 25 هزار کیلومتر هم اینک در بازار به قیمت 38 میلیون تومان قابل خریداری است.

 

12-02

 

چانگان ایدو مدل 1394

یک خودرو وارداتی باکیفیت که در سینه خود از پیشرانه مدرن 1600سی‌سی بلو کور (Blue core) با نیروی 105 اسب بخار سود برده و علاوه بر عملکرد نرم و مناسب، مصرف سوخت خوبی هم دارد. البته ابدا ایدو را نباید یک سدان چالاک و تند و تیز دانست و بیشتر محصولی است خانوادگی که در کارکردهای 60 تا 75 هزار کیلومتر با قیمت 75 میلیون تومان می‌تواند جایگزینی شکیل، باکیفیت و زیبا در مقایسه با جیلی‌ جی‌سی6 اکسلنت، چری آریزو5 یا بسترن بی30 باشد. به غیر از هزینه تعویض قطعات که به واسطه وارداتی بودن خودرو گران است، هزینه نگهداری خودرو واقعا بالا نیست و به واسطه کیفیت ساخت خوبی که دارد، می‌تواند سدانی کم‌دردسر برای خانواده‌های متوسط باشد.

 

12-03

 

کیا ریو سدان 2015

این یکی پیشنهاد جذاب ما برای خریداران همیشگی تویوتا کورولا و مزدا3 است که به‌رغم اتاق کوچک‌تر و امکانات کمتر، خودرویی به روز، جذاب و مدرن است که می‌تواند نقش محصولات ژاپنی را در ترافیک‌های شهری به‌خوبی ایفا کند و ضمن مصرف اندک سوخت، هندلینگ متوسطی را از خود بروز دهد. مدل‌های 2015 کیا ریو سدان را می‌توان فعلا در کارکرد 60 تا 70 هزار کیلومتر به بهای 125 تا 130 میلیون تومان خرید و از آپشن‌هایی نظیر صندلی چرمی گرمکن و سردکن دار، کروز کنترل، سانروف، دنده اتوماتیک، رینگ‌ و لاستیک اسپورت 17 اینچی و سیستم ورود و استارت بدون کلید در کنار اتاقی کوچک اما آرام لذت برد.

 

12-04

 

میتسوبیشی لنسر 2014

به غیر از ظاهر و ایمنی، از هر نظر بر رقبای کره‌ای برتری دارد و اسیر طراحی نوستالژیکی شده که میتسو را از یک دهه پیش درگیر خود کرده است. لنسر 2015 که به موتوری 1600سی‌سی و 120اسبی مجهز است علاوه بر لیست امکانات بلندبالا، از کیفیت سواری خوب، هندلینگ نسبتا مناسب و فضای گسترده اتاق و صندوق بار سود برده و به سیاق رفقای ژاپنی دیگرش هزینه نگهداری چندانی برای مالکش نمی‌تراشد. لنسر 2014 که در نمای کلی اتومبیلی اسپورت است، در کارکرد 40 هزار کیلومتر قیمتی 145 میلیون تومانی داشته که نصف یک هیوندای الانترای 2017 بوده و در مقطع فعلی اتومبیلی جذاب با قیمتی واقعا مناسب است.

 

12-05

 

بایک سنوا

با اینکه چینی است اما ابدا نمی‌توان به آن خرده‌ای گرفت. کل بخش مهندسی و فنی این خودرو را نیروهای سوئدی و متخصصان آمریکایی تهیه و تدارک دیده‌اند تا سدانی متوسط با قلبی 235 اسب بخاری را با هدف شکست رقبای کره‌ای به بازار بفرستند. بایک سنوا که قربانی حضور ناتمام و ناپایدار برند چینی و تبلیغات اندکش در ایران شد، با داشتن لیستی از آپشن‌های ایمنی، رفاهی و ارتباطی مشابه محصولات کره‌‌ای، در نمونه‌های ۲۰۱۴ با کارکرد ۴۵هزار کیلومتر نزدیک به ۱۷۵ میلیون تومان قیمت دارد که گرچه واقعا زیاد است اما با توجه به بهای ۴۰۰ میلیونی هیوندای سوناتا۲۰۱۷، قیمت ۳۲۰ میلیونی کیا سراتو و بهای ۲۲۵ میلیون تومانی مزدا۳، در مقطع فعلی انتخابی به صرفه و اقتصادی است.

 

12-06

 

ام جی جی‌اس 2016

شاسی‌بلندی مستحکم و خشن با فرم خاص بدنه که ضمن داشتن یک موتور 217 اسبی، چیزی از رقبای خود اعم از کیا، هیوندای و حتی تویوتا در زمینه هندلینگ، امکانات یا حتی ایمنی کم ندارد. برای خرید شاسی‌بلند کوچک GS که مانند دیگر اتومبیل‌های ام‌جی شرایط خاصی در بازار ایران دارد، باید مبلغی معادل 200میلیون تومان پرداخت کرد و یک نمونه سالم و سرحال با کارکرد کمتر از 50هزار کیلومتر را دریافت کرد. لیستی واقعا کامل از امکانات در کنار کیفیت سواری خوب و دوام متوسط قطعه از جمله دلایل ما برای پیشنهاد این شاسی‌بلند دورگه چینی-انگلیسی است.