ارزان یا گران؟

نمایشگر

نمایشگر هوآوی واچ ۲، ۲۰۱۸ در ابعاد ۲/ ۱ اینچ و با وضوح ۳۹۰ در ۳۹۰ پیکسل است که با گوریلا گلس از آن محافظت می‌شود. وزن این ساعت ۵۷ گرم و ابعاد آن نیز ۴۵ در ۹/ ۴۸ در ۶/ ۱۲ میلی‌متر است و تغییر بند آن نیز به سختی در تعمیرگاه‌ها انجام می‌شود. این ساعت همچنین به لطف تاییدیه IP۶۸ در برابر نفوذ آب مقاوم است. بلو ایکس لینک نیز به صفحه نمایش ۱/ ۱ اینچی IPS مجهز شده و در طراحی آن از آلیاژ فلز روی استفاده شده است.

دارایی‌های برتر هوآوی

هوآوی واچ ۲ از یک تراشه اسنپ‌دراگون ویر ۲۱۰۰ قدرت می‌گیرد. همچنین دارای یک رم ۷۶۸ مگابایتی است. به لطف NFC، شما می‌توانید از سیستم‌های ارتباطی Huawei و Ali Pay به علاوه سیستم WeChat استفاده کنید. این ساعت می‌تواند برای ایجاد تماس و استفاده از سرویس‌های تحت وب شامل استریم موسیقی مورد استفاده قرار گیرد.

  اشتراک‌های دو ساعت

در هوآوی واچ ۲ یک GPS داخلی وجود دارد که می‌تواند گام‌های دویدن شما را در لحظه بشمارد. این ساعت علاوه بر گام‌ها، قادر به اندازه‌گیری ضربان قلب شما نیز هست و کیفیت خواب شما در شب را به نمایش می‌گذارد. یک سنسور پاسخگویی گالوانیزه بدنه (برای جلوگیری از خط و خش) همراه با یک فشارسنج، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز در آن تعبیه شده است. همچنین حافظه داخلی آن ۴ گیگابایتی است. با استفاده در حد معمول، باتری این گوشی یک روز و نیم بدون شارژ دوام می‌آورد و اگر از اتصال ۴G آن استفاده کنید این میزان به یک روز می‌رسد. مدت زمان لازم برای رسیدن شارژ باتری از صفر به صد نیز ۱۰۰ دقیقه است.  برای بلو ایکس لینک هم چنین قابلیت‌هایی در نظر گرفته شده از جمله گام‌شمار، سنسور ضربان قلب، نظارت‌کننده خواب و «running monitor». به علاوه، کاربران از طریق یک تصویر فوری و جامع می‌توانند معیارهای فعالیت خود را مشاهده کنند؛ در این مورد حالت‌های مختلفی برای سلامتی و تناسب اندام وجود دارد. سازندگان ۴ مگابایت رم را برای حافظه ذخیره‌سازی لیست کرده‌اند. یک سوراخ برای میکروفن روی این ساعت هوشمند وجود دارد و Blu هم می‌گوید می‌توان از X Link به‌عنوان «یک گوشی روی مچ» دست استفاده کرد. همانند محصولات مشابه، اعلان‌های مخصوص پیام‌ها و تماس‌های تلفنی از دستگاه‌های جفت‌شده روی نمایشگر این ساعت هوشمند ظاهر خواهند شد. برای استفاده از قابلیت‌های کامل دستگاه، کاربران نیاز به دانلود اپلیکیشن Blu Fitness خواهند داشت. داشتن یک سیم‌کارت فعال می‌تواند بدون جفت شدن با سایر گوشی‌های موبایل، ارسال پیام و انجام تماس تلفنی را امکان‌پذیر کند.

تفاوت قیمت

در رده‌بندی قیمت شما تفاوت گران‌تر بودن محصول هوآوی را با بلو ایکس لینک به خوبی متوجه می‌شوید که دو شرکت چینی را در دو سطح از انتظار کاربران قرار داده است. هوآوی واچ ۲ ۲۰۱۸ هم اکنون با قیمت ۳۱۰ دلار به فروش می‌رسد. گزینه‌های رنگ انتخابی شامل یک مدل مشکی کربنی (نسخه eSim) و نارنجی (nanoSim) هستند. مدل بلوتوثی این ساعت نیز با قیمت ۲۴۰ دلار و در رنگ‌های خاکستری ستاره‌ای و مشکی کربنی به فروش می‌رسد.این درحالی است که ساعت هوشمند بلو لینک ایکس که سیستم عامل‌های اندروید و‌ای او اس را پشتیبانی می‌کند با قیمت ۶۰ دلار معرفی شده است. همچنین باید این نکته را هم در نظر داشت که بلو ایکس لینک از Wear OS به‌عنوان سیستم نرم‌افزاری استفاده نمی‌کند.