چطور یک سفر سینمایی داشته باشیم؟

دیدن یک مکان با تمرکز بر فیلم، یک دید بسیار واضح و زنده به شما می‌دهد که هر گردشگری آن را ندارد. شما فقط چند گام تا یک سفر سینمایی دارید:

مقصد را انتخاب کنید

اگر فیلمی را دوست دارید و در عین حال علاقه دارید که به مکانی که فیلم در آن ساخته شده سفر کنید، نصف راه را رفته‌اید. پیدا کردن مکان فیلم کار سختی نیست. در انتهای هر فیلم و در تیتراژ پایانی، می‌توانید موقعیت مکانی را پیدا کنید. یا اگر اطلاعات دقیق‌تری می‌خواهید، می‌توانید در اینترنت جست و جو کنید. در چند سال گذشته نیز تعدادی کتاب درباره مکان فیلم‌ها چاپ شده است که به شما کمک خواهند کرد.

در حال و هوای فیلم قرار بگیرید

حتما قبل از شروع سفر فیلم را دوباره ببینید. این کار باعث می‌شود نقشه موقعیت مکانی جایی که قصد سفر به آن را دارید در ذهن شما نقش ببندد و وقتی به آنجا می‌رسید، کار راحت‌تری در پیدا کردن و لذت بردن خواهید داشت. اگر فیلم براساس یک کتاب ساخته شده است، خیلی بهتر است که کتاب را هم مجددا بخوانید. ممکن است در کتاب چیزهایی درباره مکان وجود داشته باشد که در فیلم به آنها اشاره‌ای نشده باشد. کار دیگری که می‌توانید بکنید، گوش دادن به موسیقی متن فیلم است. این کار بسیار به شما کمک می‌کند که درحال و هوای فیلم قرار بگیرید.

یک تور با تم فیلم رزرو کنید

برخی شرکت‌ها و آژانس‌های گردشگری سفرها و تورهایی را براساس فیلم‌ها ایجاد کرده‌اند؛ مثلا در سفری چند روزه به ایرلند برای دیدن و سفر کردن در سایت‌های فیلم «جنگ ستارگان». اغلب این تورها هزینه زیادی دارند اما اگر با آنها همراه شوید مطمئنا لذت خواهید برد؛ چراکه این تورها برنامه‌ریزی شده‌اند و با شناختی که افراد تهیه‌کننده تور دارند، اطلاعات بیشتری در مدت زمان کمتری به شما خواهند داد تا بتوانید به گشت و گذار نیز بپردازید.

به جاهایی که اعضای فیلم رفته‌اند، سر بزنید

اغلب اوقات که تیم فیلم‌سازی مشغول کار نیست، افراد به رستوران‌ها و کافه‌های شهر سری می‌زنند تا استراحتی کرده باشند و طعم غذاهای آن منطقه را بچشند. یکی از کارهایی که می‌توانید برای بهتر کردن سفر خود انجام دهید، سر زدن به این کافه‌ها و رستوران‌هاست. از مسوولان هتل خود یا از مردم محلی درباره این مکان‌ها سوال کنید. مطمئنا به جواب‌هایی خواهید رسید و جاهایی خواهید رفت که اصلا فکر نمی‌کردید روزی به آنها سر بزنید!