شیک و لاکچری

‎لئون

الهیه- سام سنتر

‎لئون رستورانی با نام زیبا و خوش‌نام که همیشه تداعی‌کننده عدد ١٩٦٠ برای هر کسی است که اونجا رفته است. ‎برای بار سوم به اونجا رفتم، سام سنتر به‌رغم جاذبه‌های خودش برای شخصی مثل من عموما تو طبقه هشت خلاصه می‌شه و وقتی تو آسانسور دگمه هشت رو می‌زنم احساس می‌کنم که دارم رسالت خودم و کار درست رو انجام می‌دم.  من و همه کسایی که تو آسانسور بودیم به سمت لئون رفتیم،بعد از اینکه رو صندلی نشستم نگاهی به اطراف انداختم، همه چیز ساده، شیک و دلنشین بود. ‎ لئون در لیست ٦ رستوران برتر تهران جای گرفته و از این رو با یک بار تجربه و نگاه کردن به کسانی که روی صندلی‌های اون جا گرفتن می‌شه تشخیص داد؛ مهمان‌های خارجی شرکت‌های مختلف یا بیزینس‌من‌های مهم کشورمون و... هر بخش سالن رو یک مهماندار مدیریت می‌کنه و مزیت این مساله اینه که از لحظه ورود تا آخر شما فقط با یک نفر صحبت می‌کنید و اون شما رو راهنمایی می‌کنه و با ذائقه و روحیات شما عمیق‌تر آشنا می‌شه. ‎

همه مهماندار‌ها بسیار آرام، شیک پوش و مودب هستن، وقتی از ذائقه تون براشون صحبت می‌کنید و اون‌ها شما رو راهنمایی می‌کنن بعد از هر انتخاب این اطمینان رو به شما می‌دن که اگر خوشتون نیاد براتون عوض می‌کنیم.. ابتدا دو سوپ قارچ و سبزیجات رو انتخاب کردیم، با یک زمان‌بندی مناسب سوپ‌ها به روی میز ما اومد، ظرف‌های خاص و چشم نواز لئون و دیزاین ساده اما بسیار شیک تو این سفارش ما نیز خودش رو نشون داد، سوپ قارچ بسیار خوشمزه بود ‎سوپ سبزیجات اون هم به این شکل رو فقط در لئون خوردم بسیار خوشمزه، متفاوت و دوست داشتنی بود،‎برای پیش غذا ما سفارش میگو سوخاری و قارچ پر شده با سبزیجات و سیر دادیم، دوباره با زمان بندی مناسب پیش غذاهای ما روی میز اومد، هم قارچ سیردار و هم میگوی سوخاری انتخاب مناسبی بود‎بعد از این مرحله با راهنمایی مهماندارمون سالاد موزارلا فراید رو انتخاب کردیم، زیرا برامون توضیح دادن که از سالاد‌های پر تقاضا و با سسی خاصه که از انتخاب مون پشیمون نمی‌شیم.

‎سالاد هم مثل تمام موارد دیگه تو ظرف خاص و زیبایی اومد که توجه هر فردی رو به خودش جلب می‌کنه، ظاهر مناسب همراه با طعم خاص سالاد موجب جلب توجه ما شد، سس قرمز رنگ ترش و پنیر سوخاری شده بسیار خوشمزه از ویژگی‌های اصلی این سالاد بود،. ‎غذای اصلی ما یک استیک لئون سیگنچر و یک پاستای کاربونارا و یک رومئو( فیله مرغ شکم پر) بود، ما برای تمام انتخاب‌هامون با مهماندار مشورت می‌کردیم؛ چون ایشون از تمام جزئیات غذا باخبر بود.‎لئون سیگنچر دو تکه گوشت بود که روی پوره قرار گرفته بود و با میله‌ای خاص به هم متصل شده بود، سس همون سس سالاد بود که برای اولین بار می‌دیدم که برای استیک استفاده شده و طعم خاصی به استیک داده بود، پوره سیب زمینی که از علایق اصلی منه هم بسیار خوش طعم و دلچسب بود. ‎پاستا با یک ظرف بسیار خاص اومد، ظرف بزرگی که قسمت وسطش گود و برای غذا بود، باید بابت این ظرف‌ها به طور مجزا یک تبریک عالی به لئون گفت، زیرا ظرفی که توی حاشیه است رو به دید میاره و مطمئنم همه قبل از خوردن چند دقیقه‌ای رو به توجه به ظرف می‌گذرونن و از زیبایی و خاص بودنش تمجید می‌کنن.