یک انتخاب برای «برگ‌دوستان»

رستوران رفتاری

سعادت‌آباد-پاساژ طوس-طبقه ۸

رفتاری از اون رستوران هاست که اسمش تورو قانع می‌کنه متوقع باشی و این کار رو براش سخت می‌کنه، چون رستوران‌های زیادی هستن تو همین قیمت و یا بالاتر با کیفیت مشابه یا پایین‌تر.

ما هم با همین دید از آسانسور اختصاصی اش رفتیم بالا و وسط هفته ظهر یک روز کاری بیشتر سالن پر بود.

آقای پژمرده‌ای از ما سفارش گرفت، بعدا که دیدم کیفش سرجاش نمی‌یاد بهش گفتم: لبخند بزن! گفت:  فکرم خیلی خرابه.

وقت سفارش اینو در نظر گرفتیم که تو هر رستورانی نباید هر چیزی خورد و کباب برگ و چلو خورش روز سفارش دادیم.

این یعنی کمترین ریسک ممکن؛ و اگرنه جوجه ژاپنی هم تو منو بود که برای بررسی صحت ماجراش یه سفر باید تا ژاپن بری و بیای!

غذا خیلی سریع و پشت هم اومد، با این حساب رفتاری خیلی جای مناسبی برای قرار و گفت‌وگو نیست و یه جورایی تمپوش بالاست.

خواستم سالاد فصل ۴.۵‌ای رو سفارش بدم گفتن که باید از سالادبار استفاده کنید و هر نفر هشت تومن. من هم قارچ سرخ شده سفارش دادم که بسیار بد مزه بود و آبلیمویی که توش ریخته بودن شاید فقط یه فایده می‌تونست داشته باشه و اون هم اینکه نذاره رنگش سیاه شه که قارچش که سر میز ما اومد به زغال طعنه می‌زد.

سوپ جوی مخصوص رفتاری، ویژگی مثبتش این بود که جو داشت توش(پرک نبود) ویژگی منفی‌اش این بود که بالاخره نفهمیدم سوپ شیر بود یا نبود. یه جور مختص خودش بود سفید بود اما خامه نداشت یا اگه داشت خیلی سبک بود در حدی که نشه حسش نشه کرد. سایز برگش اندازه و یک نفرِ مردونه بود. بعضی رستوران‌ها که سفارش میدی یک متر و نیم برگ برات می‌یارن و تو یک دوازدهم اش رو می‌خوری و بقیه اش رو باید با یه نگاه تلخ روانه آشپزخونه رستوران بکنی و یا به‌عنوان غذای سه روزت ببری خونه. وقت حساب کردنش هم آه از ضمیرت در میاد.

مزه برگ خوب بود، این روزا اگه بتونی برگ رو با قاشق و چنگال توی دستت تکه کنی خودش یک امتیازه.

تو منو اسم برنج اش رو هم نوشته بود نمی‌دونم طارم مهد علیا بود یا چی که فقط می‌دونم بهترین برنج ایرانیه و هاشمی جزو زیر مجموعه هاشه. چلو خورش روز قیمه بادمجون خودمون بود که یه بادمجون و چندتا سیب زمینی داشت و قیمه رو که خوردم کاملا پذیرفتم چرا قارچ هم آبلیموی فراوان داشت: سر آشپز آبلیمو دوست داره! به همین خاطر تو همه چی آبلیمو ریختی آدم حسابی؟ تو ماست نریخته بودی یادآوری کنم!