در قسمت نظرات برخی از افراد برای درخشانی اینطور نوشتند که بورس ایران چیزی جز ورود و خروج پول نیست، کدال و گزارش‌ها و صورت‌های مالی فقط دنبال نخود‌سیاه فرستادن است. برخی دیگر هم نوشتند که؛ کسی که می‌خواهد رو بورس ایران سود‌ساز باشه فقط و فقط باس ورود پول و تابلوی معاملات و ریز معاملات بازار (سهام) رو زیرنظر بگیره.‌» افراد دیگری هم نوشتند که برای به‌دست آوردن قابلیت معامله‌گری و داشتن معاملات خوب، گزارش‌های کدال یک بخش قضیه است، همه آن نیست. عباسعلی حقانی‌نسب هم دیروز در صفحه توییتر خود به سهامداران خرد توصیه‌‌‌‌‌‌‌‌ای درباره سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری در بورس کرد و نوشت که متاسفانه به‌قدری «نوسان‌‌‌‌‌‌‌‌گیران تخفیف کارمزدبگیر» در بازار سرمایه هم دستی و هم الکترونیکی زیادشده که جلوی رشد بازار سرمایه حتی در دامنه یک‌درصدی را گرفته‌اند. برای نیفتادن در این تله، سهامداران خرد باید افق سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری خود را به بالای ۶‌ماه افزایش دهند.

در جمع توییتری اقتصادی‌‌‌‌‌‌‌‌ها اما دیروز تا حدودی بیشتر از سوژه‌‌‌‌‌‌‌‌های دیگر، محور نوشته‌‌‌‌‌‌‌‌ها مسکن و دلار بود، چراکه میانگین نرخ معاملات خردادماه هر متر‌مربع واحد مسکونی در تهران ۳۹۴.۱۴۵میلیون ریال اعلام‌شده بود. برخی از فعالان بورسی این مساله را به خروج سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌ها از بورس ارتباط می‌دادند و می‌نوشتند که از مهم‌ترین دلایل این افزایش قیمت بدون‌شک خروج پول حقیقی سنگین از ابتدای سال ‌از بازارسرمایه است. آنها همچنین می‌نوشتند که تا وقتی که دولت قبول نکند بورس بزرگ‌ترین سرعت‌‌‌‌‌‌‌‌گیر تورم است، اوضاع همین است. سیامک قاسمی در همین رابطه یعنی افزایش قیمت مسکن در صفحه توییتر خود نوشت: «واکنش بازار مسکن ایران به افزایش قیمت دلار این‌گونه است: قیمت مسکن با افزایش قیمت دلار افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌یابد، اما به دلیل چسبندگی مسکن، با کاهش قیمت دلار، قیمت مسکن کاهش نمی‌‌‌‌‌‌‌‌یابد و رکود در معاملات شدت می‌گیرد. این یک اصل است!» رضا کاشف هم در صفحه خود نوشت: «تورم سالانه مسکن در خرداد‌ماه از سال‌٩٩ تا امسال به ترتیب ۴۵، ۴٠ و ٣٢‌درصد بوده است، لذا طبیعی است که به‌طور متوسط در کل کشور اجاره مسکن از ٩٩ تا امسال حدود ۷/ ۲برابر شده باشد. افزایش بیش از آن ناشی از سوداگری است.‌» نوید قدوسی هم در واکنش به وضعیت مسکن در ایران نوشت: «یک خطای تحلیلی در بازار مسکن، اصرار به بازگشت قیمت به میانگین ‌هزار دلاری هر متر آپارتمان در تهران است. بد نیست نیم‌نگاهی به قیمت کامودیتی و تورم دلار هم داشته باشیم.‌»

از دیگر سوژه‌‌‌‌‌‌‌‌ها در توییتر نوشته امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود. او که تا پیش از این سمت مجری صداوسیما بود، حالا چند وقتی می‌شود که در توییتر فعال شده است. قالیباف در تازه‌‌‌‌‌‌‌‌ترین توییت خود از وضعیت سیمان در کشور نوشت. او بیان کرده است که «۴میلیون تن سیمان در شبکه توزیع رسوب کرده که باید به‌سرعت عرضه شود، وگرنه مشمول تعزیرات خواهد شد. قیمت سیمان نیز با عرضه سنگین ۱.۲۳۵.۰۰۰تنی در بورس‌کالا کاهش خواهد یافت. شنیده‌‌‌‌‌‌‌‌ها حاکیست کسانی‌‌‌‌‌‌‌‌ که هفته قبل سیمان خریدند در مواجه با پیش‌بینی کاهش قیمت سفارش خرید خود را با پرداخت خسارت لغو کرده‌‌‌‌‌‌‌‌اند.‌»

در روزهای گذشته همچنین همزمان هم ابراهیم رئیسی و هم جواد اوجی در صفحه‌‌‌‌‌‌‌‌های توییتر خود درباره وضعیت نفت کشور نوشتند. رئیس دولت سیزدهم در توییتر خود نوشت که «با ۲۰درصد افزایش تجارت خارجی و رشد ۸درصد تا ۴۵۰درصدی مبادلات با همسایگان، تراز تجاری کشور در سه‌ماهه اول سال‌مثبت شد. ۴۰درصد درآمد نفتی به صندوق توسعه واریز، ۵/ ۱۴درصد در پیشرفت میادین و مابقی صرف هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌های جاری و بدهی‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌شود. ما در ۲۰ روز اخیر ۲۹‌هزار ‌میلیارد از بدهی‌‌‌‌‌‌‌‌های گذشته را تسویه کردیم.‌» وزیر نفت دولت هم در صفحه توییتر خود بعد از مدت‌ها نوشت: «برای جلوگیری از خام‌فروشی، ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر و نیز مدیریت میعانات گازی مازاد و پایداری تولید گاز کشور، با تکیه بر توان داخلی و فعال‌سازی ظرفیت مغفول‌مانده پالایشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌های کوچک در کشور، توانستیم بر تحریم صادرات میعانات گازی غلبه کنیم.‌» اما نماینده‌‌‌‌‌‌‌‌های مجلس هم در فضای انتقادی توییتر ساکت نیستند و توییت‌‌‌‌‌‌‌‌هایی درباره نقد عملکرد دولت منتشر می‌کنند.

در روزهای گذشته جلال رشیدی‌کوچی، در صفحه توییتر خود از آیین‌نامه واردات خودرو انتقاد کرد و نوشت: «آقای وزیر قرار بود واردات به نفع مردم و در جهت شکستن انحصار خودروسازان باشد، نه فراهم‌کردن شرایط جدید برای استثمار بیشتر مردم. این فرصت گرانبها و امید‌آفرین‌‌‌‌‌‌‌‌ را  تبدیل به تهدید نکنید!»

یکی دیگر از نکاتی که قابل‌توجه است و مدت‌‌‌‌‌‌‌‌هاست دغدغه مردم شده و دل‌نگرانی‌هایی در جامعه ایجاد کرده، بحث طرح صیانت است. حالا به‌تازگی شایعه‌‌‌‌‌‌‌‌هایی هم مبنی‌بر فیلتر شدن شبکه‌‌‌‌‌‌‌‌ اجتماعی اینستاگرام و پیام‌رسان واتس‌اپ مطرح‌شده است. مواضع دولتی‌‌‌‌‌‌‌‌ها مبنی‌بر اینکه قصد فیلترینگ یا قطعی اینترنت را ندارند هم به این موضوع دامن زده است و حالا خیلی‌‌‌‌‌‌‌‌ها دل‌‌‌‌‌‌‌‌نگران‌‌‌‌‌‌‌‌تر از همیشه شده‌‌‌‌‌‌‌‌اند. آدم‌هایی که یا دغدغه کسب‌وکار دیگران را دارند و یا خودشان در اینترنت کسب‌وکاری دارند. دیروز در همین رابطه محمد فاضلی، جامعه‌‌‌‌‌‌‌‌شناس در صفحه توییتر خود این پرسش‌‌‌‌‌‌‌‌ها را مطرح کرد: «به نظر شما اینکه وزیر ارتباطات در قرن ۲۱ بگوید مردم خیالشان راحت باشد، ما قصد نداریم اینترنت را قطع کنیم، گریه دارد یا خنده؟  گوینده، شنونده را بدبخت فرض کرده؟ بر سر مردم منت می‌گذارد؟ آرامش خاطر می‌دهد؟ ضرورت اینترنت در قرن۲۱ را درک کرده؟ غافلگیرمان می‌کند؟»