در این میان سرمایه‌گذارانی که در پذیره‌‌‌نویسی ۳میلیون تومانی صندوق پالایشی یکم شرکت کرده‌‌‌اند، ۱۸۰‌هزار تومان سود و کسانی که ۵میلیون تومان واحد خریداری کرده‌‌‌اند، طی روزهای آینده ۳۰۰‌هزار تومان سود به حسابشان واریز خواهد شد.

وضعیت سهامداران پالایش

صندوق پالایشی یکم مشتمل بر چهار شرکت پالایش نفت تهران، پالایش نفت تبریز، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس که در نماد «پالایش» دادوستد می‌شود، ۵ شهریور سال ۹۹ با ۲۰‌درصد تخفیف یعنی ۸هزار تومان به مردم عرضه شد و حالا با تقسیم سود ۶۰۰تومانی افرادی که در پذیره‌نویسی مزبور شرکت کرده بودند، هنوز هم به نقطه سربه‌سر نزدیک نشده‌اند. با این تقسیم سود، نماد در محدوده ۶هزار و ۸۰۰تومان بازگشایی خواهد شد.

ارزش سبد ۵۰۰واحدی صندوق پالایشی یکم روز چهارشنبه به ۳میلیون و ۶۵۰هزار تومان رسید. بررسی‌‌‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر NAV «پالایش» ۴میلیون و ۴۶۵‌هزار تومان است؛ به این معنا که صندوق پالایشی بیش از ۱۸‌درصد پایین‌‌‌تر از ارزش ذاتی خود مورد معامله قرار می‌گیرد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار چندی پیش در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی وعده داده بود که زیان مردم در صندوق پالایشی یکم جبران می‌شود. در مجمع روز چهارشنبه این صندوق نیز وعده‌‌‌هایی در خصوص رشد ارزش واحدهای سرمایه‌گذاری پالایشی یکم به ۱۰هزار تومان (معادل قیمت اسمی) داده شد.