«وتوکا»

شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد در سال ۱۳۶۷، به منظور پشتیبانی و ساخت مجتمع فولاد مبارکه تاسیس و از سال ۱۳۸۰ در سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شد. این شرکت که با نماد «وتوکا» در بازار اول بورس معامله می‌شود،‌ آگهی افزایش سرمایه خود را روز گذشته در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند. این اقدام براساس تصمیم‌های مجمع فوق‌العاده و تصمیم‌های هیات‌مدیره در تاریخ‌‌های ۲۲ خرداد و ۱۲ مرداد ۹۹ بود. سرمایه فعلی شرکت بدون احتساب افزایش سرمایه ۲۶۰ میلیارد تومان است که با احتساب افزایش سرمایه ۵۵ درصدی که معادل ۱۴۳ میلیارد تومان است، سرمایه شرکت به ۴۰۳ میلیارد تومان می‌رسد. این افزایش سرمایه از دو محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به ارزش ۹۷ میلیارد تومان و سود انباشته به ارزش ۴۶ میلیارد تومان خواهد بود.

«هجرت»

شرکت پخش هجرت که در آذر ۱۳۹۰ در سازمان بورس اوراق بهادار به ثبت رسید، درحال حاضر جزء واحد فرعی شرکت سرمایه‎گذاری دارویی‌ تامین است. این شرکت که با نماد «هجرت» در فرابورس معامله می‌شود و سومین شرکت بزرگ پخش دارویی کشور است، روز گذشته آگهی افزایش سرمایه خود را در سامانه کدال منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است که براساس تصمیم‌های مجمع فوق‌العاده و تصمیم‌های هیات‌مدیره در تاریخ‌های ۹ آذر و ۲۲ آذر ۹۹ این افزایش سرمایه صورت خواهد گرفت. سرمایه فعلی شرکت ۴۵ میلیارد تومان ثبت شده است. با احتساب افزایش سرمایه ۵۵ میلیارد تومانی که معادل ۱۲۲ درصد است،‌سرمایه شرکت به ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. گفتنی است تمامی افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران خواهد بود. این آگهی روز گذشته در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. باید گفت این پنجمین افزایش سرمایه شرکت از بدو ورود به بازار سرمایه است.

«تپمپی»

هیات‌مدیره گروه صنایع پمپ‌سازی ایران که با نماد «تپمپی» در بازار دوم بورس معامله می‌شود، ‌گزارش توجیهی خود را درخصوص افزایش سرمایه به‌منظور اصلاح ساختار مالی، مشارکت و تامین منابع مالی جهت افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، جبران مخارج مربوط به تحصیل سرمایه‌گذاری‌های جدید و همچنین جبران مخارج مربوط به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در سنوات گذشته در تاریخ ۳ خرداد به تصویب هیات‌مدیره رساند و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد. این افزایش سرمایه که به مبلغ ۴۷ میلیارد تومان است سرمایه شرکت را از ۶۳ میلیارد تومان به ۱۱۰ میلیارد تومان خواهد رساند.

«حکشتی»

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۴۶ به صورت سهامی عام به نام شرکت کشتیرانی ملی آریا ثبت شد. این شرکت بزرگ کشتیرانی در تاریخ ۳ خرداد افزایش سرمایه خود را در سامانه کدال منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده که براساس عنایت به مجوز افزایش سرمایه در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۹۹ و تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۷ خرداد ۹۹ افزایش سرمایه شرکت در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است. سرمایه فعلی شرکت یک‌هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان است که با احتساب افزایش سرمایه ۵۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی که معادل ۵/ ۳۱ درصد می‌شود، سرمایه شرکت به ۲ هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان خواهد رسید. گفتنی است تمامی این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران خواهد بود.