اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی مس در مجمع فوق‌العاده فملی گفت: از سال ۱۳۹۰ قیمت مس در بورس فلزات لندن از ۸۵۰۰ دلار کاهش چشمگیر داشته،اما در سال ۹۶ مجددا شاهد رشد نرخ‌ها بودیم. وی افزود: بیشترین قیمت مس در فروردین ماه سال ۹۸ رقم خورد. البته قیمت مس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰۰ دلار به ازای هر تن کاهش یافته است. سعدمحمدی خاطرنشان کرد: در دوره ۹ ماه نخست سال نیز ۶/ ۱۱۰ تومان EPS یا سود به ازای هر سهم حاصل شده که ۱۲۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل پیدا کرده است. وی با بیان اینکه کمپانی کودلکو در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۸ درصد کاهش تولید داشته است و عملیات معدنی این شرکت با ۷ درصد کاهش روبه‌رو بوده است گفت: «فملی» در دوره ۹ماه نخست سال ۹۸ بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان فروش داشته و همچنین تولید ۱۹۰ هزار تن کاتد رقم خورده که ۲۱ درصد بالاتر از میزان برنامه است.  مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: میزان تولید مس در آسیا ۳/ ۲۱ درصد کل حجم تولید جهانی است و در ۲۰۲۳ به ۲۸ درصد ارتقا می‌یابد. وی خاطرنشان کرد: ما باید قسمتی از تقاضای بین‌المللی خرید را به دست آوریم و اگر این فرصت را از دست دهیم قطعا رقبا از ما پیشی می‌گیرند. بنابراین برنامه‌ریزی در این زمینه از سوی شرکت ملی مس انجام شده است. سرانه مصرف مس در کشور کمتر از ۲/ ۱ کیلوگرم است.  سعدمحمدی گفت: در تولید مس در آسیا رتبه ۴ و در دنیا رتبه ۱۵ را دارا هستیم. یکی از اهداف ملی مس قرارگیری در رنکینگ ۱۰ شرکت برتر دنیا است که دور از انتظار نیست. همچنین ایران در مس پالایش شده یک درصد از ذخایر دنیا را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ هزار متر عملیات اکتشافی انجام شده است و این اکتشافات به دارایی‌های خالص «فملی» اضافه می‌کند. از سوی دیگر میزان عیار متوسط مس در دنیا نسبت به برداشت‌ها کاهش پیدا می‌کند. ایران نیز در حوزه ذخایر مس دارای رتبه ۸ دنیا است. در این میان مس سرچشمه بالغ بر ۱۲۰۰ میلیون تن ذخایر قابل برداشت دارد و سونگون دارای ۱۰۰ میلیون تن ذخیره است.

وی افزود: ۹۸ درصد بنگاه‌های تولید مس در سال ۲۰۱۷ سودده بودند و تنها ۲ درصد از شرکت‌ها در حاشیه ضرر فعالیت کردند.

سعدمحمدی ضمن برشمردن دستاورد‌های اخیر «فملی» گفت: ثبت رکورد تولید کنسانتره، ثبت رکورد تولید کاتد مس، کسب رتبه سوم در بین شرکت‌های بورسی از لحاظ ارزش بازار، ارتقای رتبه شرکت در بین ۵۰ شرکت برتر بورس و..‌. از جمله دستاوردهای این شرکت در سال‌جاری بوده است. در انتها نیز با رای‌گیری صورت گرفته، سهامداران با افزایش سرمایه فملی موافقت کردند و به این ترتیب سرمایه شرکت ملی مس از ۷۸۰۰ میلیارد تومان به ۱۰ هزار و ۱۴۰میلیارد تومان (معادل ۳۰درصد) افزایش یافت.