البته پس از عقب‌نشینی قیمت‌ها در نیمه دوم بازار، عطش خرید بورس‌بازان فزونی یافت و ارزش معاملات خرد (بدون احتساب معاملات بلوک و اوراق) جهش کرد. در این بین خودرویی‌ها بیش از دیگر سهم‌ها مورد توجه سرمایه‌گذاران بورسی بودند؛ به‌طوری‌که صنعت خودرو بار دیگر در صدر فهرست گروه‌ها با بیشترین ارزش معاملات قرار گرفت. در همین حال رفتار قیمتی سهام خودرویی نیز در روز گذشته جالب توجه بود. به‌طوری‌که روز کاری را با رشدهای بالا آغاز کردند و بسیاری از این دسته از نمادها تجربه‌گر مازاد تقاضا در سقف قیمتی مجاز روزانه بودند. اما در پی افت عمومی قیمت سهام، خودرویی‌ها نیز عقب‌نشینی کردند و اغلب وارد محدوده‌های منفی قیمتی شدند. در همین حال با نزدیک شدن به آخر معاملات، برخی از نمادهای خودرویی مانند «خودرو» با اقبال دوباره بازار همراه شدند و بار دیگر وارد محدوده مثبت معاملات شدند. در مجموع نماگر صنعت خودرو طی روز گذشته رشد ۴/ ۲ درصدی را به ثبت رساند.

«خبهمن» روز دوشنبه خبر از فروش ۱/ ۸ درصد از سهام شرکت صنایع ریخته‌گری ایران داد. روز گذشته مجدد گروه بهمن در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۵/ ۵ درصد از سهام «خریخت» را فروخته است. به این ترتیب از اواخر شهریورماه تاکنون سهم بهمن خودرو در نماد «خریخت» از ۵۰ درصد به ۴/ ۲۱ درصد رسیده است. به‌نظر می‌رسد رشد بیش از ۵۰ درصدی «خریخت» از ابتدای شهریور موجب وسوسه سهامدار اصلی این نماد برای خروج از آن شده است. روز گذشته نیز «خریخت» به‌دلیل تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت بسته شد. قبل از بسته شدن این سهم، در همان دقیقه ابتدایی ساعت کاری بازار، سهامدار عمده ۵/ ۳۵ میلیون سهم از تقاضای سنگین برای خرید در سقف قیمتی را عرضه کرد.

دومین گروه پرتقاضا در معاملات روز گذشته بازار سهام، بانکی‌ها بودند. در حالی این گروه برای پنجمین روز متوالی شاهد رشد متوسط قیمت‌ها بود، که با گذر از نیمه بازار به غیر از «وبصادر» بقیه نمادهای بورسی این گروه وارد مدار منفی معاملات شدند. البته قیمت پایانی (متوسط قیمت) اغلب سهم‌های بانکی در محدوده مثبت بود و همین عامل موجب رشد یک درصدی نماگر این صنعت شد.طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر بازگشایی نماد «وبملت» طی معاملات روز جاری به گوش می‌رسد. البته به‌نظر می‌رسد این نماد که از اواخر خردادماه متوقف شده، تا هنگامی که شفاف‌سازی کاملی برای غرامت دریافتی از انگلیس نکند، باز نمی‌شود. شایعه دیگری در رابطه با بانک ملت که در بازار پخش شده بود، در رابطه با افزایش سرمایه این بانک بود. روز گذشته «وبملت» اطلاعیه‌ای برای شفاف‌سازی این شایعه منتشر کرد. طبق گزارش بانک ملت این شایعه صحت دارد و این بانک تصمیم به افزایش سرمایه ۱۶۰ درصدی دارد. محل تامین این افزایش سرمایه، سایر اندوخته‌ها و تفاوت ناشی از تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی خواهد بود.

همزمان شرکت‌های فلزی طی سال جاری با کاهش ارزش کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی مواجه شدند. در کنار این بهانه‌هایی مانند افزایش سرمایه هم برای داغ کردن این دسته از سهم‌ها وجود نداشت، تا به این ترتیب رشدهای کمتری در ارزش بازار شرکت‌های کالایی نسبت به دیگر گروه‌های بورسی رقم زده شود. در همین راستا روز گذشته نیز غول‌های فلزی شاهد عرضه‌های گسترده بودند. این عرضه‌ها موجب عقب‌نشینی ۹/ ۱ درصدی در متوسط قیمت سهام فلزی شد. در این میان «فملی» و «فولاد» با افت‌های ۳ و ۸/ ۱ درصدی قیمت بیشترین فشار را بر دماسنج اصلی بورس تهران وارد کردند؛ به‌طوری‌که این دو نماد در مجموع جلوی ۶۴۸ واحد از رشد شاخص سهام را گرفتند.

لاستیکی‌ها که از ابتدای شهریورماه عموما در مدار مثبت معاملات بودند و رشدهای بالایی را تجربه کرده بودند، طی معاملات روز گذشته با افت بیش از ۲/ ۲ درصدی متوسط قیمت‌ها مواجه شدند. به این ترتیب این گروه در بین صنایعی که بیش از ۲ نماد دارند بیشترین افت شاخص صنعت را تجربه کرد. در پایان بازار از ۷ نماد بورسی لاستیکی، تنها «پکویر» تجربه کننده رشد در قیمت پایانی (متوسط قیمت) بود. البته در آخرین معامله تمام نمادهای این گروه در قیمت‌هایی پایین‌تر از روز دوشنبه قرار داشتند. همچنین ۵ شرکت از ۷ شرکت لاستیکی بورس تهران در ساعت پایانی با صف فروش سهم‌های خود مواجه شدند. «پکویر» نیز که در ابتدای روز معاملاتی در سقف قیمتی مجاز معامله می‌شد برای دقایقی صف فروش (کف قیمتی مجاز روزانه) را تجربه کرد؛ تا شاهد نوسان ۱۰درصدی قیمت این سهم طی یک روز باشیم.

عمده رشد ۴/ ۰ درصدی شاخص کل در روز گذشته به واسطه رشد قیمتی سهام شرکت‌های مخابراتی، شیمیایی و چند رشته‌ای به دست آمد. به‌طوری‌که «اخابر» و «همراه» به عنوان دو غول مخابراتی کشور در جایگاه اول و سوم بیشترین اثرگذاری بر نماگر اصلی بازار قرار گرفتند و در مجموع موجب حمایت ۵۴۳ واحدی از این نماگر شدند.به این ترتیب روز گذشته معاملات بورس تهران (با احتساب مبادلات بلوکی و اوراق مشارکت) با دادوستد ۳ هزار و ۳۶۴ میلیارد تومانی همراه شد. در همین راستا ارزش معاملات فرابورس ایران نیز به بیش از هزار و ۲۹۷ میلیارد تومان رسید.