امکان حضور الکترونیکی سهامداران در مجامع شرکت‌ها

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سامانه‌ای به بهره‌برداری رسیده که به موجب آن امکان حضور الکترونیکی در مجامع شرکت‌ها اعم از عادی و فوق‌العاده و همین‌طور امکان رای‌دهی الکترونیکی توسط سهامداران برای اولین‌بار فراهم شده است.فهیمی ادامه داد: بهره‌برداری عملیاتی از این سامانه طی چند ماه آینده انجام خواهد شد و سهامداران می‌توانند به‌صورت الکترونیکی در مجامع شرکت کنند، رای دهند و از تمام اسنادی که در مجمع مبادله می‌شود، آگاه شوند. وی افزود: با این کار از یک‌طرف کارآیی شرکت‌ها بالا می‌رود و از طرف دیگر این امکان برای سهامداران فراهم می‌شود که به عملکرد مدیران شرکت‌ها نظارت بیشتری داشته باشند.

 انتقال عملیات تسویه معاملات بورس کالا

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: قانون انتقال عملیات تسویه معاملات بورس کالا به این شرکت مدت‌هاست که ابلاغ و زیرساخت‌های آن نیز اعم از نیروی انسانی، سخت‌افزار و نرم‌افزار‌های لازم فراهم شده است، امیدواریم امسال با هماهنگی بورس کالا و سازمان بورس این انتقال عملیاتی شود.

وی ادامه داد: از این پس تسویه معاملات تمام بورس‌ها بر اساس استانداردهای روز جهان از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام می‌شود تا ریسک کمتری متوجه سهامداران شود.