افزایش شفافیت با توسعه فناوری اطلاعات

در ادامه این مراسم مسعود سراییان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه ابراز کرد: امروز فن‌آوری اطلاعات به همه حوزه‌ها به ویژه اقتصاد وارد شده و با ورود آن شفافیت و سرعت امور افزایش داشته است.وی در ادامه با اشاره به اینکه امضای این تفاهم‌نامه منشا افزایش اعتماد فعالان بازار سرمایه و توسعه این حوزه مهم اقتصادی خواهد بود، گفت: با این تفاهم‌نامه سازمان بورس و سازمان فناوری اطلاعات به هم متصل شدند و محصول آن تبادل شفاف و سریع اطلاعات است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطرنشان کرد: اکنون حدود ۱۰میلیون کد سهامداری صادر شده و ۴۵ میلیون نفر نیز از سهام عدالت برخوردار هستند. در واقع بازار سرمایه حدود ۵۰ میلیون مخاطب دارد و تنها با استفاده از فناوری اطلاعات می‌توان به نیاز آنها پاسخ داد. وی به محور دوم اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه زیر‌ساخت‌های نوین و همچنین ابزار‌های جدیدی همچون بلاک چین در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار می‌گیرد.سراییان محور سوم را توسعه کسب و کار حوزه مالی و فین‌تک‌ها دانست و تصریح کرد: این تفاهم‌نامه مسیر همواری برای توسعه کسب‌و‌کارهای حوزه فناوری اطلاعات است. رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران امنیت را محور چهارم دانست و تاکید کرد: با این تفاهم‌نامه امنیت داده‌ها و اطلاعات بازار سرمایه در مواجهه با حمله‌های درونی و بیرونی تضمین می‌شود و این اطمینان را می‌دهیم امنیت زیر‌ساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات بازار سرمایه به حداکثر برسد. وی آخرین محور را انتقال تجربیات طرفین دانست و گفت: تبادل اطلاعات و دانش میان دو سازمان توسعه در حوزه فناوری اقتصادی را سرعت می‌بخشد و نوید‌بخش فصل جدید فناوری در بازار سرمایه است.

رونمایی از درگاه جدید مرکز ارتباط بورس

در ادامه مراسم، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از درگاه اینترنتی مرکز ارتباط بورس، رونمایی کرد.این درگاه که به همت شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و به منظور هدف تسهیل دسترسی تماس گیرندگان با مرکز ارتباط راه‌اندازی شده است. تاکنون، ورودی‌ها و تماس‌ها در مرکز ارتباط بورس از طریق تماس تلفنی و ایمیل صورت می‌گرفت، اما از این پس در راستای اجرای مصوبات و دستورات میز خدمت که از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شده و تسهیل دسترسی تماس‌گیرندگان با مرکز ارتباط، سامانه‌ای با نشانی Info.seo.ir پیش‌بینی شده که در این سامانه افراد می‌توانند سوالات خود را ثبت و از طریق پیامک، شماره پیگیری دریافت کنند. این سوالات بعد از دریافت در شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس از طریق نرم افزار CRM به کارشناسان مرتبط در سازمان ارجاع داده و پاسخ آن نیز به‌طور اتوماتیک در سامانه درج می‌شود. به این ترتیب مخاطبان هم با آن کد پیگیری می‌توانند به وب سایت مراجعه و پاسخ سوالات خود را دریافت کند.