به این ترتیب نماگر اصلی بازار در پایان معاملات به رقم ۱۰۸هزار و ۷۲ واحد رسید و بازدهی خود از ابتدای سال را به ۲/ ۱۲ درصد رساند. اکثر کارشناسان اصلاح درازمدت بازار را ناشی از کمبود نقدینگی و همچنین سیگنال‌های منفی از بازارهای جهانی می‌دانند. در آخرین تحولات دولتی روز گذشته اعلام شد که با تعیلق ثبت سفارش کالاهای تامین ارز نشده، واردات با دلار ۴۲۰۰ تومانی متوقف شد. مطابق دستور محمد شریعتمداری، کلیه ثبت‌سفارش‌ها قرار است مشابه ثبت‌های جدید، به تفکیک گروه‌های کالایی به‌صورت سیستمی به وزارتخانه ذی‌ربط منعکس و در مورد اهلیت و سابقه واردکننده از یکسو و اولویت تخصیص ارز از سوی دیگر، مجددا مورد بررسی قرار گیرد.  در بازار دیروز در گروه پتروشیمی صف خرید پتروشیمی پارس ادامه یافت. در این گروه بازگشایی نماد پتروشیمی غدیر در شرایط متعادلی رقم خورد.

در گروه بانکی، بانک حکمت ایرانیان درباره تغییرات با اهمیت پیش‌بینی سود توضیح داد. «حکمت» در ساعت ابتدایی معاملات دیروز به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. نماد این شرکت با انتشار اطلاعیه شفاف‌سازی امروز به‌صورت حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد. براین اساس «حکمت»، سود خالص پیش‌بینی شده قبلی خود را ۱۹۲ هزار میلیون ریال اعلام کرده بود که این رقم به زیان ۲۹۹هزار و ۹۸۵ میلیون ریال تبدیل شده است.

شرکت دلیل آن را منتفی شدن مبایعه‌نامه با موضوع فروش زمین پاسداران به شرکت بیمه حکمت صبا اعلام کرد. بر همین اساس به دلیل عدم ایفای تعهدات طرفین فروش این زمین منتفی و از این محل مبلغ ۳۹۰ هزار و ۲۴۰ میلیون ریال زیان شناسایی شده است.  در پایان این گزارش تاکید شده با توجه به نظر حسابرس مستقل، این رقم به‌عنوان آثار تعدیلی رویدادهای بعد از تایخ ترازنامه در صورت‌های مالی سال منتهی به پایان اسفند ۹۶ منظور شده است. در گروه شوینده‌ها، شرکت پاکشو با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه کدال صورت‌های مالی تلفیقی منتهی به پایان سال ۹۶ را منتشر کرد.شرکت پاکشو سود هر سهم خود را برای سال ۹۷ به مبلغ ۲۲۹۹ ریال پیش‌بینی کرده است که نسبت به عملکرد واقعی سال ۹۶، رشد ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد. در این میان فروش «پاکشو» با رشد ۳۷ درصدی نسبت به سال ۹۶ به مبلغ ۹۷۷۴ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. همچنین بهای تمام شده با رشد ۳۹ درصدی به مبلغ ۶۳۰۲ میلیارد ریال برآورد شده که در نتیجه، سود ناخالص به مبلغ ۳۴۷۲ میلیارد ریال رسیده است، همچنین میانگین نرخ فروش محصولات این شرکت در خرداد ماه نسبت به ماه قبل از آن، ۱۷ درصد رشد داشته است. در گروه غذایی دیروز رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: طبق نامه وزیر جهاد‌کشاورزی به رئیس‌جمهوری مبنی بر افزایش قیمت شیرخام، نرخ جدید تعیین شد که پس از امضای وزرا ابلاغ می‌شود.

دیروز همچنین مراسم معارفه شرکت کشت و دام قیام اصفهان برگزار شد تا امروز ۳۵میلیون سهم این شرکت با نماد «زقیام» برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران به روش ثبت سفارش، عرضه شود. دامنه قیمت در ثبت سفارش این عرضه از مبلغ۲۳۰۰ ریال تا مبلغ ۲۳۶۹ ریال تعیین و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص اعم از حقیقی و حقوقی حداکثر تعداد ۷۰۰ سهم اعلام شده است.

دامنه قیمت در ثبت سفارش از مبلغ ۱,۴۸۰ ریال تا مبلغ ۱,۵۲۴ریال است.در گروه معدنی دیروز بازار با نگرانی در انتظار بازگشایی بازار جهانی بود. در این شرایط بازگشت سرمایه‌گذاری معادن فلزات از مجمع با ۱۰ درصد افت قیمت همراه شد. «ومعادن» در مجمع ۲۰۰ریال سود تقسیم کرده بود. در این گروه معدنی کیمیای زنجان گستران نیز در مجمع ۶۰۰ریال تقسیم کرد.

در گروه تصفیه نفت مجمع نفت بهران با تقسیم سود ۲۰۵تومانی موافقت کرد. در گروه دارویی نیز سینا دارو با تقسیم سود ۱۸۰تومان به ازای هر سهم سهامداران خود را راهی خانه کرد.  

در گروه شرکت‌های هلدینگی دیروز گروه توسعه ملی «وبانک» در مجمع عادی سالانه مبلغ ۵۰۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در آن ارزش معاملات (بااحتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۱۷۶میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۱۰میلیاردتومان بالغ شد.