مخاطبان می‌توانند در فاز دوم «دنیای بورس» بدون پرداخت هزینه با دسترسی آزاد فوری‌ترین تحلیل‌های بورسی را در سایت www.donyayebourse.com مطالعه کنند.

 پیش‌بینی صاحب‌نظران از آینده بورس

 با توجه به افزایش التهاب در بازار سهام، انتظارات فعالان این بازار و همچنین برآورد کارشناسان مهم‌ترین پرسش‌هایی است که «دنیای بورس» به آنها پرداخته است. مطابق نظرسنجی انجام‌شده انتظارات عمومی و کارشناسی از کوتاه‌مدت بازار سهام مثبت است. هجوم نقدینگی، رشد نرخ ارز در بازار غیررسمی و انتظارات تورمی مهم‌ترین دلایل خوش‌بینی به روند بورس محسوب می‌شوند.

 عیار جذابیت غول بازار سهام

شرکت فولاد مبارکه اصفهان که به تازگی و پس از رشدهای قدرتمند توانست رتبه نخست ارزش بازار سهام را کسب کند، یکی از پرطرفدارترین نمادهای این روزهای بورس است. پس از دو روز صف خرید، روز گذشته افزایش عرضه در این سهام باعث عقب‌نشینی صف و قیمت «فولاد» شد. «دنیای بورس» در تحلیلی خواندنی شرایط بنیادی این سهم را مورد ارزیابی قرار داده است.

 رقابت بازارها در رالی سال ۹۷

سال جاری یکی از پرنوسان‌ترین دوره‌های بازارهای کشور بوده است. جایی که از ابتدای سال تا کنون، دلار غیررسمی بیش از ۴۰ درصد و سکه حدود ۵۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. در این میان، بورس با رشد روزهای اخیر به تازگی توانسته از محدوده زیان خارج شود. «دنیای بورس» در آخرین تحلیل خود از فضای کلان بازارها به چند پرسش اساسی پاسخ داده است. «چه چیز باعث رشد قیمت‌ها در بازارهای مختلف شده است؟»، «بازارهای مزبور چقدر تا اوج خود فاصله دارند؟» و «آیا بورس در ادامه سال، به این رالی پرشتاب می‌پیوندد؟»

 نمادهای فلزی از زاویه بدون هیجان

هرچند رشد دسته‌جمعی نمادهای بورس طی روزهای اخیر برخی فعالان را نسبت به تحلیل‌ها بی‌توجه کرده، اما تجربه نشان می‌دهد در نهایت روندهای واقعی مقصد قیمت سهام هستند. بر این اساس، تحولات بازار جهانی فلزات اهمیت ویژه‌ای برای فعالان بورسی پیدا می‌کند و بدون داشتن دید عمیق از وضعیت فلزات جهانی و تطابق آن با عملکرد شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری افراد به انحراف کشیده می‌شود. بر این اساس، «دنیای بورس» طی گزارشی در سه گروه روی، مس و آلومینیوم به بررسی شرکت‌های زیرمجموعه این گروه‌ها بر اساس وضعیت قیمت‌های جهانی فلزات مزبور پرداخته است. در گروه روی نمادهای «فرآور»، «فاسمین»، «فسرب»، «فزرین» و «کیمیا» مورد توجه بوده‌اند. در صنعت مس «فملی» و «فباهنر» و در گروه آلومینیوم وضعیت «فایرا» ارزیابی شده است.

 مستقیم با شرکت‌ها

یکی از خدمات اصلی گروه بورس «دنیای اقتصاد» حضور مستقیم در مجامع شرکت‌ها است که گزارش‌های آن به‌صورت کامل در سایت «دنیای بورس» قرار می‌گیرد. این گزارش‌ها حاوی اطلاعات ارزشمندی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند با صرف کمترین زمان ممکن از آن بهره‌مند شوند. در تازه‌ترین مجمع، «دنیای بورس» از شرکت ریل پرداز سیر با نماد «حریل» گزارش می‌دهد که آخرین گام‌های شرکت برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی مهم‌ترین محور این مجمع بود.

 ادامه افت بیت‌کوین

«دنیای بورس» در بخش دیگری از گزارش‌های خود به بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازد و به‌صورت روزانه نوسان قیمت‌ها و مهم‌ترین رویدادهای مربوط به این حوزه را اطلاع‌رسانی می‌کند. مخاطبان می‌توانند در سایت قسمت بسته خبری ارزهای دیجیتال را به‌صورت روزانه مطالعه کنند.