ابراهیم محمود‌زاده رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با اعلام این مطلب گفت: بر اساس یک برنامه درازمدت ۷ ساله، در پروژه‌های جدید حوزه پتروشیمی بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کنیم؛ به‌عنوان مثال با نهایی شدن قرارداد خط لوله ایرانشهر ـ چابهار برنامه‌های احداث واحدهای پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار در دستور کار قرار گرفته است و در صورت جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌توانیم شاهد ایجاد قطب سوم پتروشیمی ایران در منطقه مکران باشیم. وی افزود: وجود مشوق‌های مالیاتی و نزدیکی به بازارهای بزرگ مصرف همچون هند و پاکستان، این منطقه را برای سرمایه‌گذاران جذاب کرده است. رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح یادآور شد: توسعه این منطقه سبب آبادانی بی‌نظیری در منطقه مکران ایران خواهد شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است ۱۸ واحد پتروشیمی در این منطقه احداث شود که اخیرا ساخت دو واحد آن آغاز شده و تاکنون یکی از این واحدها بیش از ۵۰درصد در سفارش کالا پیشرفت داشته است.محمودزاده همچنین به موضوع نرخ دلار و رویکرد پتروشیمی‌ها در این فضا اشاره کرد و گفت: پتروشیمی‌ها باید این آمادگی را داشته باشند که با سیاست‌های اقتصادی کشور و نظام خود را تطبیق داده و مطالبات خود را پیش از تصویب این سیاست‌ها به دولت اعلام کنند و خوشبختانه پتروشیمی‌ها توانسته‌اند خود را با قیمت ۴۲۰۰ تومانی دلار تطبیق دهند.

 رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با یادآوری تزریق سالانه بیش از ۱۳ میلیارد دلار ارز ازطریق صادرات محصولات پتروشیمی به اقتصاد کشور تصریح کرد: پتروشیمی‌های زیرمجموعه ساتا از گذشته تاکنون کالای خود را با نرخ مشخصی صادر می‌کردند و دلار حاصل از آن را دریافت و در بازار ارز به فروش می‌رساندند. اما با تعیین قیمت ۴۲۰۰ تومانی ارز از سوی بانک مرکزی، وضعیت و قیمت خوراک دریافتی مجتمع‌های پتروشیمی مشخص نیست.  محمودزاده افزود: ثبات نرخ دلار برای همه بهتر است و با توجه به قیمت ۴۲۰۰ تومانی ارز و اینکه در گذشته تضمین‌های لازم برای جلوگیری از زیان حاصل از نوسان‌های ارز در پتروشیمی‌ها به‌خوبی دیده شد، امروز هم برای رسیدن به ساز و کارهای لازم، نیاز به زمان داریم و در این مدت امیدواریم دولت با بسته‌های تشویقی، از زیان بیش از حد پتروشیمی‌ها جلوگیری کند. رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) خاطرنشان کرد: نوسانات نرخ ارز در صنعت پالایش تاثیرات کمتری نسبت به پتروشیمی داشته است و سرمایه‌گذاری در این سبد از ریسک کمتری برخوردار است. با این همه، بر اساس برآوردها بیش از ۵۰ درصد سهام پتروشیمی‌های منطقه عسلویه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در اختیار «شستان» قرار دارد و به‌نظر می‌رسد در آینده نزدیک باید به دنبال بحث چانه‌زنی مطالبات خود در شرایط جدید باشیم و مذاکره با وزارت نفت در زمینه کاهش نرخ خوراک را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) افزود: بخشی از سهام این دو مجتمع به‌صورت عمده در بورس عرضه شده و با توجه به تولید مناسب این مجتمع‌ها، شانس عرضه آنها در بورس زیاد است. البته این شانس برای پتروشیمی‌های کیان و ۱۷ پتروشیمی مکران بیشتر است. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، سهام ۱۶ پتروشیمی منطقه مکران در بورس عرضه خواهد شد. ضمن اینکه در بحث پالایشگاهی، در پالایشگاه‌های تبریز و شیراز تولید محصولات یورو۴ و یورو۵ را در دستور کار داریم که در همین راستا با بهبود کیفیت تولید پالایشگاه تبریز تا ماه آینده با استانداردهای اروپایی به نتیجه می‌رسد.محمود‌زاده پوشش حدود ۵ میلیون بازنشسته در این سازمان را یادآور شد و گفت: این عزیزان حقوق بازنشستگی خود را از ما دریافت و از هلدینگ‌های دیگر خدمات دریافت می‌کنند. در حقیقت استفاده از سرمایه‌های موجود در سازمان و صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ای نوعی سرویس و خدمت است.