نفتا پرفروش‏‏‌ترین کالای رینگ داخل

بررسی داده‌‌‌های معاملاتی بورس انرژی ایران برای روز دهم تیرماه از فروش یک‌میلیارد و ۷۲۵میلیون کیلووات ساعت برق سلف طی ۱۲۸معامله در تابلوی مشتقه بورس انرژی ایران حکایت دارد. به این ترتیب در حالی که نیروگاه‌‌‌های برق برابر ۷میلیون و ۵۵۹‌هزار کیلووات ساعت برق را در بارپایه‌‌‌های روزانه، هفتگی و ماهانه از طریق تابلوی برق سلف به فروش رساندند، ارزش ریالی برابر ۲‌هزار و ۱۵۰میلیارد ریال در این تابلو رقم خورد.  همچنین طی دومین روز از هفته ۱۰معامله برق سبز سلف در تابلوی مشتقه برق سبز بورس انرژی ایران نیز به ثبت رسید که طی آن ۹۱۴‌هزار کیلووات ساعت برق با مجموع ارزش ریالی برابر ۵۹‌هزار میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت.

نفتای پالایش نفت تهران در صدر فروش‌های رینگ داخلی

طی روز یکشنبه دهم تیرماه بالغ بر ۶‌هزار و ۱۴۳تن محصول در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌‌‌های انرژی در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران به فروش رفت و ارزش ریالی برابر‌ هزار و ۵۷۹میلیارد ریال را در این رینگ رقم زد. در این روز شرکت پالایش نفت تهران نسبت به عرضه ۵‌هزار تن نفتای سنگین با قیمت پایه‌‌‌ای برابر ۲۴۲‌هزار و ۶۲۰ریال به ازای هر کیلوگرم اقدام کرد که برای این محصول تقاضایی معادل حجم عرضه در بازار به ثبت رسید و در نهایت نیز کل محصول با نرخ پایه به فروش رفت و ارزش ریالی برابر ‌هزار و ۲۱۳میلیارد ریال را در این رینگ رقم زد.

رقابت، نرخ فروش گاز مایع صادراتی را ۱.۲‌درصد گران کرد

بررسی داده‌‌‌های معاملاتی رینگ بین‌الملل بورس انرژی در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌‌‌های انرژی از فروش ۷‌هزار و ۵۰۰تن محصول در این تابلو و ثبت ارزش ریالی برابر ‌هزار و ۳۴۴میلیارد ریال حکایت دارد. شرکت پالایش نفت تبریز در روز دهم تیرماه بالغ بر ۴‌هزار و ۵۰۰تن گاز مایع را با قیمت پایه‌‌‌ای برابر ۴۰۵دلار به ازای هر تن در رینگ بین‌الملل عرضه کرد که برای این محصول تقاضایی برابر ۹‌هزار تن به ثبت رسید. رقابت میان متقاضیان برای کسب سهم از عرضه گاز مایع پالایش نفت تبریز باعث شد تا کل محصول عرضه‌‌‌شده با متوسط رقابت ۱.۲درصدی به فروش برود. با در نظر گرفتن نرخ دلار سنا برابر ۴۵‌هزار و ۸۶۴تومان این معامله ارزش ریالی برابر ۸۴۶میلیارد ریال را رقم زد. همچنین طی روز دهم تیرماه، شرکت پتروشیمی بافت نیز نسبت به عرضه ۷‌هزار تن رافینت با قیمت پایه‌‌‌ای برابر ۳۶۲دلار در هر تن اقدام کرد که برای این محصول تقاضایی برابر ۴‌هزار و ۵۰۰تن به ثبت رسید؛ اما در نهایت ۳‌هزار تن از محصول عرضه‌‌‌شده در قیمت پایه به فروش رفت و با احتساب نرخ دلار سنا ارزش ریالی معادل ۴۹۸میلیارد ریال را رقم زد.