به گزارش روابط‌عمومی بورس انرژی ایران، در مهرماه، افزون بر ۵۱۶‌هزار تن انواع حامل انرژی در تابلوی نفت، گاز و سایر حامل‌‌‌های انرژی این بورس مورد مبادله قرار گرفت که ارزش معاملات انجام‌‌‌شده بیش از ۱۳۲‌هزار و ۸۶۷میلیارد ریال بود و ۹۸.۸‌درصد ارزش کل معاملات بورس انرژی در این ماه را به خود اختصاص داد.

در مهرماه بیشترین سهم از ارزش معاملات به فرآورده «گاز مایع» به ارزش ۳۲.۱‌هزار میلیارد ریال تعلق گرفت که ۲۳.۹‌درصد از ارزش کل معاملات بورس انرژی را به خود اختصاص داد. از جمله عرضه‌‌‌های شاخص این محصول در مهرماه می‌توان به ۴۴‌هزار تن «گاز مایع» شرکت پتروپالایش کنگان اشاره کرد که برای دومین بار رقم ‌‌‌خورد و به معامله منجر شد.

«نفت سفید» دومین فرآورده با بیشترین ارزش معاملاتی در مهرماه بود که با ۱۹.۵‌هزار میلیارد ریال، ۱۴.۵‌درصد از ارزش معاملات در بورس انرژی را از آن خود کرد. «برش سنگین» با ارزش معاملاتی ۱۳.۱‌هزار میلیارد ریال نیز سهم ۹.۸درصدی از ارزش کل معاملات بورس انرژی داشت.

در ماه نخست پاییز، معاملات فرآورده‌‌‌های «نفت‌‌‌گاز»، «نفتای کامل» و «ته‌‌‌مانده برج تقطیر» از نظر ارزش معاملاتی در رتبه‌‌‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند.

بورس انرژی در ماه هفتم سال ۱۴۰۲ شاهد معامله یک‌‌‌هزار ورقه سلف موازی با سررسید یک‌سال و بیشتر به ارزش ۵.۷میلیارد ریال بود. در ماه مهر همچنین تبادل مالکیت ۱۶۵.۴میلیون کیلووات‌‌‌ساعت برق معامله به ارزش بیش از ۲۰۹میلیارد ریال به ثبت رسید. علاوه بر این، بورس انرژی در این ماه میزبان دادوستد ۱۳۲.۸میلیون کیلووات‌‌‌ساعت برق در قالب اوراق سلف به ارزشی نزدیک به ۱۱۲میلیارد ریال بود.

تالار برق سبز بورس انرژی نیز در ماه معاملاتی منتهی به ۳۰مهرماه شاهد معامله ۱۰.۷میلیون کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر بود. ارزش خریدوفروش برق تجدیدپذیر در این ماه به ۱۳۷.۳میلیارد ریال رسید.

در مهرماه همچنین نزدیک به ۱۴.۷‌هزار برگه گواهی ظرفیت به ارزش بیش از یک‌‌‌هزار و ۱۵۴میلیارد ریال در بورس انرژی ایران مورد دادوستد قرار گرفت.