علی‌‌‌اکبر محرابیان در مصاحبه با خبرگزاری مهر، در توضیح دستورالعمل صادراتی برق تجدیدپذیر بیان کرد: در این دستور‌‌‌العمل صادراتی پیش‌بینی شده است که نیروگاه‌‌‌های برق تجدید‌‌‌پذیر هشت‌ماه در سال امکان صادرات برق بدون هیچ محدودیتی را داشته باشند و چهارماه برق تولیدی خود را از طریق تالار برق سبز بورس انرژی به‌‌‌صورت رقابتی به خریداران داخلی بفروشند.

او با بیان اینکه نزدیک ۲۰سال است که بخش خصوصی فعال در کشور تقاضای صادرات برق را دارد که تاکنون اجابت نشده است، اظهار کرد: دستور‌‌‌العمل صادراتی برق تجدیدپذیر باعث می‌شود که ناترازی برق در چهارماه کاهش پیدا کند و در هشت‌ماه دیگر سال برق را با نرخ‌های خوب به فروش برسانند.

به گفته وزیر نیرو نرخ رقابتی در بورس تعیین می‌شود که براساس عرضه و تقاضاست و قیمت برق تجدیدپذیر در زمان به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

محرابیان با اشاره به اینکه ایجاد تابلوی برق سبز در بورس انرژی خبر خوبی برای نیروگاه‌‌‌های تجدیدپذیر در ماه‌‌‌های اخیر بود که فضای رقابتی به وجود آورد، اظهار کرد: تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر می‌‌‌توانند برق خود را به صورت نقد به مصرف‌کننده بفروشند که خوشبختانه استقبال بسیار مناسبی نیز از آن صورت گرفته است.