فروش 7/ 18میلیون تن سیمان در بورس‌کالا تا پایان تیرماه

به گزارش «کالاخبر»، تالار سیمان بورس‌کالا روز یکشنبه ۲مرداد، میزبان عرضه یک‌میلیون و ۲۰۳‌هزار و ۲۳۰تن انواع سیمان از سوی ۶۶شرکت سیمانی بود. از کل عرضه‌های دیروز سیمانی‌ها در بورس کالا، یک‌میلیون و ۸۸‌هزار و ۵۳۰تن از نوع تیپ۲، ۷۱‌هزار و ۵۰۰تن از نوع سیمان تیپ۱-۴۲۵، ۴۰‌هزار و ۸۰۰تن از نوع سیمان تیپ۱-۳۲۵ و ۲‌هزار و ۴۰۰تن از نوع سیمان تیپ۱-۵۲۵ بود. عرضه‌های روز گذشته بدون محدودیت سقف خرید بودند و خریداران به هر میزان مجاز به ثبت ‌سفارش بودند.

معامله ۷/ ۱۸میلیون تنی سیمانی‌ها در چهارماه امسال

از ابتدای فروردین امسال تا پایان تیرماه، در مجموع ۲۲میلیون و ۴۸۵‌هزار و ۷۱۲تن سیمان در بورس‌کالا عرضه شد که با تقاضای ۳ میلیون و ۵۸۸‌هزار و ۲۴۵تنی روبه‌رو شد و ۱۸میلیون و ۷۱۰‌هزار و ۷۴۲تن آن به ارزش نزدیک به ۱۱‌هزار و ۷۳۴میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

معامله سیمانی‌ها در سال ۱۴۰۰

براساس آمار اعلامی بورس‌کالا، از ابتدای عرضه مستمر سیمان در بورس‌کالا (از ۹ خرداد سال گذشته) تا پایان سال ۱۴۰۰، در مجموع ۳۴میلیون و ۸۶۴‌هزار تن سیمان به ارزش بیش از ۹/ ۱۶‌هزار میلیارد تومان در بورس‌کالا مورد معامله قرار گرفت.

معامله ۲۶۴ میلیون گواهی سپرده سیمان تا پایان تیرماه

از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه، در مجموع ۲۶۴میلیون و ۲۷۵‌هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۲۶۴‌هزار و ۲۷۵تن سیمان دست به دست شد و ارزش نزدیک به ۱۸۶میلیارد تومان را رقم زد. سال گذشته نیز که شاهد راه‌اندازی گواهی سپرده سیمان در تاریخ ۹ آبان ۱۴۰۰ بودیم، در مجموع ۱۵۵میلیون و ۷۷۶‌هزار ورق بهادار مبتنی بر کالا معادل ۱۵۵‌هزار و ۷۷۶تن سیمان به ارزش ۹۰میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت.