در این خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای روش‌هایی برای سامان‌دهی بازار فولاد کشور خبر داد و گفت: مشکلات زیادی در بازار فولاد کشور وجود داشت که سال‌ها انباشته شده بود؛ اما با تدابیر هوشمندانه در راستای حل و فصل آنها گام‌‌‌هایی برداشته شده است. یکی از این روش‌ها عرضه تلفیقی فولاد در بورس‌کالاست که موجب‌‌‌ حذف رانت و فساد و امضای طلایی در این بازار می‌شود.

به گزارش «ایرنا»، سیدرضا فاطمی‌امین با اشاره به تولید ۸میلیون تن ورق در کشور افزود: این در حالی است که میزان مصرف داخلی ما ۱۰میلیون تن است و همیشه ۲میلیون تن واردات داریم که به لحاظ ارزان‌تر بودن قیمت محصول داخلی موضوع رانت و امضای طلایی به میان می‌آمد.

وزیر صمت از اجرای دو برنامه هدفمند و هوشمند در زمینه سامان‌دهی بازار فولاد خبر داد و بیان کرد: عرضه تلفیقی فولاد در بورس‌کالا اقدام مثبتی بود، به طوری که در این روش تولیدکننده عمده فولاد کسری نیاز داخل را خودش وارد و کل بسته را یکجا عرضه می‌کند.

وی تصریح کرد: برای نخستین‌بار یکی از شرکت‌های فولادی ۳۰۰‌هزار تن فولاد عرضه کرد و موجب شد قیمت آن از ۲۱هزار تومان به ۱۹‌هزار تومان کاهش یابد و کمبودی که باعث فساد، رانت و دونرخی‌شدن می‌‌‌شد، با یک قاعده و روش تنظیم بازاری حل شد.  فاطمی‌امین با اشاره به وجود ظرفیت تولید ۲میلیون تن ورق در کشور گفت: برخی کارخانه‌ها به دلیل فرسودگی و کمبود ماشین‌آلات یا نداشتن تخصص و توان تولید بدون‌استفاده مانده‌اند که با شرکت‌های بزرگ فولادی برای سرمایه‌گذاری در این واحدها و فعال شدن این ظرفیت‌‌‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

به گفته او، به‌رغم مسائل گسترده و متعددی که در کشور داریم، از ظرفیت‌‌‌ها و زیرساخت‌‌‌هایی برخوردار هستیم که اگر آنها را هوشمندانه به کار بگیریم و با قوت و قدرت پیگیری کنیم، به‌راحتی و بدون سرمایه‌گذاری هنگفت قابل حل هستند.

وزیر صمت همچنین از اجرای پروژه «هر شهر یک برنامه سرمایه‌گذاری و اشتغال» در کشور خبر داد و گفت: از اوایل شهریور امسال این طرح به تفکیک هر شهرستان در سراسر کشور آغاز شد تا یک برنامه چهارساله با رویکرد تمام ظرفیت‌ها و زیرساخت‌‌های معدنی، صنعتی، صنفی و تجاری به طور دقیق مطالعه و تدوین شود.  وی تاکید کرد: این طرح را با کمک استاندار، فرماندار و نمایندگان مجلس در هر استان پیش خواهیم برد و در این راستا از دانش جامعه علمی، صاحب‌نظران و نخبگان هر منطقه استفاده می‌‌‌کنیم.