افزایش عرضه گندم در بورس

کشاورز به عرضه گندم در بورس کالا اشاره کرد و گفت: سال گذشته گندم برخی استان‌ها در بورس کالا عرضه شد که این اتفاق شرایط خوبی را برای کشاورزان رقم زد، از این رو در حال حاضر به دنبال فراهم کردن زمینه عرضه گندم باقی استان‌ها در این بورس هستیم.وی تاکید کرد: بنده معتقدم، تمام گندم کشور باید در بورس کالا عرضه شود تا نانواها و کارخانه‌های آرد بتوانند با سهولت و در روند شفاف محصول مورد نیازشان را خرید کنند.

بهره‌گیری دولت از ابزارهای بورس

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: میزان تصدی‌گری دولت در بازارها باید کاهش یابد اما این کاهش مداخلات دولت نباید باعث ایجاد سردرگمی برای تولیدکنندگان شود؛ به این ترتیب در صورتی که بتوان از لحاظ تجاری و اقتصادی مداخلات دولت را به حداقل برسانیم و از سیستم‌هایی مثل بورس کالا استفاده کنیم در جهت توسعه زنجیره‌های تولید حرکت کرده‌ایم. وی گفت: دولت می‌تواند برای محصولی که نیاز به امنیت قضایی و حمایت‌های منطقه‌ای دارد، از مکانیزم و ابزارهای بورس استفاده کند به‌طوری‌که تولیدکنندگان نسبت به آینده بازارها و کاهش ریسک‌های موجود اطمینان خاطر پیدا کنند.

ایجاد هویت و شناسنامه برای کالاهای ایرانی

کشاورز با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی از عرضه کالاها در بورس حمایت می‌کند، اظهار کرد: باید در این زمینه تولیدکنندگان را تشویق کرد. برای مثال اگر بتوانیم تولیدکنندگان شیلات را مجاب کنیم تا محصولاتشان از قبیل ماهی و میگو را با فرآیند‌سازی برمبنای ارزش زنجیره تولید در بورس کالا عرضه کنند، این اتفاق به نفع اقتصادکشور خواهد بود.