برای به‌دست آوردن تصویر وسیع‌تری از توسعه فرآیند جمع‌آوری و بازیافت فیلم‌های انعطاف‌پذیر، آخرین فعالیت‌های ACC در زمینه پیشرفت و نوآوری در بازیافت بسته‌بندی انعطاف‌پذیر و جلوگیری از انتقال آنها به محل دفن زباله در ادامه مرور می‌شود. با پیشرفت‌های قابل توجهی که در زمینه بازیافت فیلم‌های پلاستیکی انعطاف‌پذیر به وجود آمده است، بخش پلاستیک ACC در تلاش است تا موقعیت بازیافت دو نوع بسته‌بندی انعطاف‌پذیر متداول، یعنی بسته‌بندی فیلم‌های پلی‌اتیلن و بسته‌بندی فیلم‌های چند لایه متشکل از چندین ماده‌ مختلف مانند کیسه‌های پلاستیکی را توسعه دهد. ACC با ایجاد برنامه‌ای با عنوانWRAP و با افزایش آگاهی مصرف‌‌کنندگان قصد دارد بازیافت فیلم پلی‌اتیلنی را افزایش دهد.برنامه عملیات بازیافت (WRAP) یک برنامه ملی تبلیغات و اطلاع رسانی عمومی برای بازیافت هر چه بیشتر فیلم‌های پلاستیکی از جمله لفاف‌های بسته‌بندی، کیسه‌ها و بسته‌بندی انعطاف‌پذیر با سرعت بالا است.این برنامه با ذی‌نفعان این چرخه از جمله مسوولان محلی و ایالتی، خرده‌فروشان و تاسیسات بازیابی مواد همکاری می‌کند تا به مصرف‌کنندگان در مورد انواع فیلم‌های پلاستیکی قابل بازیافت و چگونگی بازیافت آنها آموزش دهد.

بسیاری از کمپین‌های موفق برنامه WRAP در سراسر ایالات متحده منجر به جمع‌آوری فیلم‌های پلاستیکی برای بازیافت در مکان‌های مخصوص این کار شده است.این برنامه شامل طیف وسیعی از محصولات شامل کیسه‌های نان و خشکشویی، بسته‌بندی محصولات خانگی و بسته‌های نوشیدنی می‌شود.کیسه‌های حباب‌دار و بالشتک‌های ضربه‌گیر مخصوص حمل و نقل نیز قابلیت بازیافت به همراه این فیلم‌ها را دارند. علاوه بر این، بنیاد تحقیقاتی ACC مدیریت پروژه‌ «بازیابی مواد برای آینده» را بر عهده دارد.پروژه‌ «بازیابی مواد برای آینده» همکاری چندین شرکت پیشرو و متعهد به توسعه جداسازی و طبقه‌بندی بسته‌بندی انعطاف‌پذیر پلاستیکی برای بازیافت است و فرصتی را برای همکاری اعضای برجسته زنجیره ارزش بسته‌بندی انعطاف‌پذیر پلاستیک در یک برنامه تحقیقاتی متمرکز با چشم انداز مشترک فراهم می‌کند.

این برنامه‌ تحقیقاتی بازیافت بیشتر فیلم‌های بسته‌بندی، به خصوص فیلم‌های تولید شده از چندین ماده مختلف که در حال حاضر به محل دفن زباله‌ها منتقل می‌شوند، را هدایت می‌کند.این برنامه نشان می‌دهد که با بهینه‌کردن فناوری‌های خودکاری که امروزه برای جداسازی مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان بسته‌بندی پلاستیکی انعطاف‌پذیر را هم برای بازیافت جدا کرد؛ این امکان به‌طور بالقوه جریان جدیدی از مواد بازیابی را ایجاد می‌کند و در عین حال باعث بهبود کیفیت سایر جریان‌های بازیافتی (مانند کاغذ و...) می‌شود.

 برنامه WRAP در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شده و به سرعت در حال گسترش است. در حال حاضر برنامه WRAدر میلواکی، ویسکانسین، ونکوور، واشنگتن؛ مکلنبورگ و ایالت انسلو، کارولینای شمالی و ایالت کانتیکت در حال اجرا است و در ابتدای سال ۲۰۱۸ برنامه‌های جدید WRAP در منطقه شمال غربی و یک شهر بزرگ جنوب شرقی آغاز به کار خواهد کرد. همچنین اعلام همکاری آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده U.S. EPA با برنامه WRAP این برنامه را به میزان قابل توجهی در سطح ملی تقویت کرد.