معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان گفت: مشارکت کارکنان در فرآیندهای سازمانی به‌ویژه از طریق نظام پیشنهادها بسیار مهم است و شرکت‌های بزرگ جهانی نیز در همین راه گام برمی‌‌‌دارند. در فولاد هرمزگان نیز قصد داریم به همین سمت حرکت کنیم و جهانی باشیم. در نخستین همایش نظام پیشنهادهای شرکت فولادهرمزگان، علیرضا کاظمی، معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به اهمیت نظام پیشنهادها در پیشبرد اهداف سازمانی، بیان کرد: نظام پیشنهادها یکی از ارکانی است که مشارکت کارکنان را جلب می‌‌‌کند. موسسه گالوپ در سال ۲۰۰۶ مطالعاتی در خصوص ۲۴۰۰ کسب و کار مختلف انجام داده و طی آن اعلام کرد نظام پیشنهادها به شدت با عملکرد سازمان مرتبط است. این موسسه عملکرد سازمان‌ها را به چهار دسته تقسیم کرد. کسب و کارهایی که کمترین مشارکت کارکنان را داشتند، با کسری منابع و سوانح سازمانی بیشتری مواجه بودند. در مقابل کسب و کارهایی که بیشترین مشارکت در نظام پیشنهادها را داشتند، از وفاداری، بهره‌‌‌وری سازمانی و سودآوری بیشتری نسبت به سایر کسب و کارها برخوردار بودند.

جلب مشارکت حداکثری کارکنان با نظام پیشنهادها

مرضیه حمیدی، مدیر مهندسی صنایع شرکت فولاد هرمزگان نیز گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف به کارگیری نظام پیشنهادها مشارکت حداکثری کارکنان در روندها و فرآیندهای سازمان است که خوشبختانه بسیاری از اهداف شرکت فولاد هرمزگان در این رابطه حاصل شده است و موفقیت‌‌‌های متعددی کسب کرده‌‌‌ایم.

در این همایش مدیر مهندسی صنایع شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: با توجه به شروع فرآیند تدوین استراتژی سازمان از سال ۹۵، هرساله در منظر توانمندسازها، مضمون سرمایه‌‌‌های سازمانی، هدف «ارتقای تعالی سازمانی» در اهداف استراتژیک شرکت لحاظ شده است. در این هدف و خودارزیابی‌‌‌ها حضور در ارزیابی‌‌‌های جایزه تعالی سازمانی در سال‌‌‌های اخیر در رشد و بلوغ فولاد هرمزگان بسیار موثر بوده و بسیاری از رویکردهایی که در حال حاضر در شرکت جاری و نهادینه شده، حاصل حرکت در مسیر تعالی سازمانی بوده است.