به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، علی عسکری در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تاکید کرد: این نمایشگاه قوی‌ترین و باترازترین نمایشگاه ایرانی است و به خوبی با تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر «رشد تولید و مهارم تورم»، بیانات وزیر نفت و معاون اول ریاست جمهوری، آقای مخبر که تاکید داشتند بخش خصوصی وارد میدان شود همخوانی دارد.

وی با اشاره به رشد تولید ۳ میلیون تنی در دو سال گذشته تصریح کرد: سود شرکت از ۹۵‌هزار میلیارد تومان به عدد ۱۳۵‌هزار میلیارد تومان رشد یافته که رشد قابل‌توجهی است.

علی عسکری با بیان اینکه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از نظر رتبه‌‌‌بندی در رتبه بیست و سوم جهانی قرار دارد، اظهار کرد: ما در این سال‌ها برای رشد و افزایش سود شرکت تلاش کردیم چراکه معتقد هستیم این سود متعلق به مردم است و این هلدینگ متعلق به کلان سرمایه‌‌‌دارها نیست.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای این شرکت گفت: در حال حاضر، ۲۸ پروژه با جدیت و کار جهادی در هلدینگ در دست اجراست، که از میان آنها فاز اول شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس با ظرفیت روزانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب افتتاح شد و فاز دوم آن که پروژه زیست‌محیطی در ابعاد ملی و حتی جهانی  است در آینده‌‌‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه بعدی، پروژه ایرانی‌‌‌ترین الفین گچساران است که ۱۷ سال طول کشیده و با کندی و توقف همراه بوده و اگر به طور جدی به آن نمی‌‌‌پرداختیم، هنوز به ایستگاه راه‌اندازی نمی‌‌‌رسید اما در اواخر خرداد ماه سال‌جاری آماده افتتاح خواهد شد که در نوع خود، یک مگاپروژه است.

 علی عسکری با بیان اینکه در سال‌جاری حدود ۸ پروژه را به افتتاح می‌‌‌رسانیم که تحول و جهشی در تکمیل و راه‌‌‌اندازی پروژه‌‌‌هاست، افزود: پروژه هنگام تقریبا به اتمام رسیده و منتظر کاتالیست هستیم که به محض ورود و نصب این کاتالیست، این پروژه هم افتتاح خواهد شد.

 وی در پایان گفت: امروز دنیای رقابت است و اگر کسی نتواند رقابت کند، نمی‌تواند کسب سود کند و آرام آرام افول می‌کند. ما از روز اول اعلام کردیم کار ما در هلدینگ جهادی است، مدیران ما هم جهادی هستند. ما استراتژی‌‌‌های مختلفی داریم و دیدگاه ما در مدیریت این است که شرط ابقای مدیران، شجاعت و جسارت تصمیم‌گیری به موقع است که باعث رشد و پیشرفت هر روز هلدینگ خلیج فارس خواهد شد.، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور ۲۰۰ شرکت خارجی از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در مرکز نمایشگاه‌‌‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

علی عسکری به حوزه «مسوولیت‌‌‌های اجتماعی» اشاره کرد و گفت: ما در قبال مناطق همجوار صنعت، وظایفی داریم که در قالب مسوولیت‌‌‌های اجتماعی باید با یک کار دقیق، عملی و در راستای رفع نیازهای واقعی مردم ورود کنیم.

وی به سیاست تشکیل و حمایت از تیم‌‌‌های فوتبال و ورزشی برای استفاده دوگانه ارائه تصویر زیبا از شرکت و مسوولیت اجتماعی از سوی برخی شرکت‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: ما در هلدینگ خلیج فارس‌‌‌ به دنبال ورود به پروژه‌‌‌های بزرگ و تاریخ‌‌‌ساز در حوزه مسوولیت‌‌‌های اجتماعی هستیم که به زودی جزئیات آن را اعلام می‌‌‌کنیم.

بازنگری در سیاست‌‌‌های مسوولیت اجتماعی در دستور کار

پیش از سخنان علی عسکری در جمع روسای روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های تابعه، مهرداد عظیمی، مدیر برند، مسوولیت اجتماعی و روابط‌‌‌عمومی گروه با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به بیان دستاوردها و تلاش‌‌‌های مجموعه روابط عمومی در یک‌سال گذشته پرداخت.

وی برگزاری نخستین همایش پتروفن و برگزاری باشکوه چهارمین رویداد حمایت از ساخت داخل و همچنین برگزاری سه رویداد در سال‌جاری را از نقاط قوت خانواده روابط عمومی هلدینگ عنوان کرد.

عظیمی با اشاره به تاکید  علی عسکری در ایجاد و عملکرد موثر و پررنگ قرارگاه روایت پیشرفت در هلدینگ خلیج فارس که با تایید و استقبال مسوولان همراه شده، بر تقویت همه‌جانبه تورهای بازدید گروه‌‌‌های مرجع از مجتمع‌‌‌های پتروشیمی هلدینگ و آشنایی با این صنعت و دستاوردهای هلدینگ تاکید کرد. وی تقویت برند و تعریف سیاست‌‌‌های جدید در حوزه برندینگ را از دستورکارهای اصلی سال‌جاری این مدیریت خواند. مدیر برند، مسوولیت اجتماعی و روابط عمومی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم جریان‌‌‌سازی رسانه‌‌‌ای و رصد دقیق تحولات مناطق همجوار صنعت ‌‌‌و افزایش تعامل با رسانه‌‌‌های محلی و سراسری تاکید کرد و گفت: مجموعه روابط عمومی در حوزه رسانه از انعکاس‌دهنده رویدادها باید به جریان‌‌‌سازی رسانه‌‌‌ای ارتقا یابد و در این مسیر برنامه‌‌‌های متعددی در دست تدوین و اجراست.

عظیمی در بخش پاپانی سخنان خود با اشاره به اهمیت حوزه مسوولیت‌‌‌های اجتماعی از برنامه‌‌‌ریزی برای افزایش قابل‌توجه بودجه مسوولیت‌‌‌های اجتماعی برای خدمت ماندگار و تاثیرگذار به مناطق همجوار صنعت خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مسیر بازنگری در برخی ‌سازوکارهای اجرایی حوزه مسوولیت‌‌‌های اجتماعی در مناطق عملیاتی در دستور کار است.

مسوولیت اجتماعی و روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تبیین دقیق و هنرمندانه دستاوردهای بزرگ این هلدینگ و صنعت پتروشیمی برای مردم را موجب «رویا‌آفرینی» و افزایش حس «غرور ملی» دانست.

به گزارش مدیریت بـرند، مسوولیت اجتـماعی و روابط عمـومی شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس،  علی عسکری بعد از پایان اولین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست فصلی روسای روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس و به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی از اهمیت تقویت برند و تبیین دستاوردهای این هلدینگ سخن گفت. وی با تبریک این روز و تشکر از مجموعه روابط عمومی هلدینگ و شرکت‌های تابعه، «مسوولیت اجتماعی»، «برند» و «روابط عمومی» را سه مفهوم بسیار مهم و محوری عنوان کرد و گفت: هلدینگ خلیج فارس امروز شرکت اول کشور به شمار می‌رود و در شرایطی که دشمنان با تمام قوا به دنبال ایجاد حس ناامیدی و تزریق حس «نمی‌شود» به مردم هستند باید با تبیین هنرمندانه و دقیق عملکرد و دستاوردهای هلدینگ خلیج فارس که محدود به مرزهای جغرافیایی نیست، موجب تقویت حس «غرور ملی» شویم.

علی عسکری گفت: به‌رغم وجود برخی موانع بر سر راه تولید، شرکتی که در سودآوری، تولید و صادرات سرآمد و به دنبال سودآوری و بهره‌‌‌وری بیشتر است نوعی جهاد به شمار می‌رود.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه حدود ۷‌هزار کارخانه و کارگاه بزرگ و کوچک از محصولات پتروشیمی خلیج فارس تغذیه می‌‌‌شوند، گفت: ان‌شاءالله امسال به مرز ۱۶ میلیارد دلار فروش می‌‌‌رسیم و سود ۱۳۵‌هزار میلیارد تومانی را محقق خواهیم کرد که این افزایش فروش و سود نیز چشمگیر است و بیان اینها «جهاد تبیین» است.