احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با «ایسنا» در رابطه با چگونگی تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید» بیان کرد: تحقق شعار سال در گرو این است که مدیران اراده جدی پای کار آمدن داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما الان منابع انسانی گسترده‌ای در کشور داریم، عنوان کرد: در کشور هم جوانان تحصیل‌‌‌کرده، توانمند و جویای کار و صاحب حرف داریم و هم افراد صاحب علم و دانش به طوری که اگر در بحث تولید و اقتصاد وارد شوند سرعت چند برابری به این حوزه می‌بخشند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نکته بعدی این است که زمینه‌های تولید در کشور چه در بخش صنعتی و کشاورزی و چه در همه منابع ما بلااستفاده مانده است و متاسفانه در بین کشورهای مختلف جزو کشورهایی هستیم که آخرین رتبه را در استفاده از منابع انسانی، کشاورزی و طبیعی داریم. با توجه به اینکه این زمینه‌ها در کشور فراوان است و می‌شود این کار را کرد و اراده جدی مسوولان و مدیران اگر وجود داشته باشد رشد تولید تحقق پیدا خواهد کرد.

فلاحی با اذعان بر اینکه طبیعتا لازمه مهار تورم و بالا رفتن قدرت خرید مردم، ثبات بازار، ارزآوری و عدم‌خروج ارز هم در گرو تولید است، تاکید کرد: اگر تولید را دنبال نکنیم و زمینه‌های تولید را فراهم نکنیم این اتفاقات نمی‌افتد.

وی همچنین ضمن اشاره به موضوع صدور مجوزهای کسب و کار اظهار کرد: دستگاه‌ها نباید بیش از اندازه بن‌بست‌ها و گره‌هایی را در مسیر دریافت مجوزها ایجاد کنند، بلکه باید در این خصوص تسهیلگری انجام دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در بین کشورهای همسایه کشوری هستیم که بیشترین مشکل را در بحث صدور مجوزها داریم، بنابراین متاسفانه سرمایه‌گذار و تولیدکننده خسته شده و مجبور به خروج سرمایه از کشور می‌شوند.