حمید علی‌‌آبادیان، مدیر روابط‌‌عمومی ایمیدرو در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه ایران متافو در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که در حوزه بومی‌‌سازی صنعت، تقویت دانش‌‌بنیان‌‌ها و اقتصاد مقاومتی مطالباتی را از مجموعه‌های صنعتی کشور داشته‌‌اند. اما چیزی که باید اتفاق بیفتد به حد کافی محقق نشده است و علاوه بر این، مردم نیز انتظارهایی فراتر از وضعیت موجود دارند.

وی گفت: همه ما از آثار قابل‌‌توجه فولاد مبارکه بر صنعت کشور، اقتصاد و حوزه‌های دیگر باخبر هستیم و می‌‌دانیم که این شرکت یکی از پیشتازان صنعت بوده و مایه مباهات همه ما است.

مدیر روابط‌‌عمومی ایمیدرو افزود: امیدواریم مدیران فعلی این شرکت بتوانند بیش از گذشته در عرصه‌هایی مثل بومی‌‌سازی و حوزه دانش‌‌بنیان اثرگذار باشند چرا که چشم مردم به دستاوردهای چنین مجموعه‌ها و مدیرانشان دوخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: من مطمئن هستم که روزهای پیش روی فولاد مبارکه، روزهایی روشن است و صنایع دیگر نیز به لطف الهی در ادامه فعالیت خود رشد قابل‌‌توجهی را خواهند داشت.

علی‌‌آبادیان درباره سرمایه‌‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه در شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان تصریح کرد: کم‌‌کردن ریسک باعث می‌شود شرکت‌‌های متعددی فرصت فعالیت پیدا کنند. این در حالی است که بسیاری از این شرکت‌‌های ایده‌های خوبی دارند؛ ولی متاسفانه این ریسک‌‌ها مانع از پیاده‌‌سازی ایده‌هایشان شده است. به همین خاطر اقداماتی که فولاد مبارکه برای کاهش ریسک این شرکت‌‌ها انجام می‌دهد خصوصا در سال گذشته باعث تحولی قابل‌‌توجه در این شرکت‌‌ها شده است.