به گزارش دنیای اقتصاد شرکت فولاد مبارکه با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال که به امضای محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل این شرکت رسیده،  توضیحاتی تکمیلی درباره اخبار منتشر شده پیرامون تحقیق و تفحص مجلس از این شرکت ارائه کرد. در اطلاعیه شرکت فولاد مبارکه آمده است:

«پیرو شفاف سازی مورخ ۱۴۰۱/ ۰۵/ ۲۹ این شرکت در خصوص انتشار متنی در شبکه‌های مجازی، تحت عنوان گزارش تفصیلی تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه مواردی را به شرح زیر به استحضار می‌رساند:

۱- با پیگیری انجام شده از هیأت تحقیق و تفحص، گزارش منتشر شده در شبکه‌های مجازی از طریق مرجع رسمی (مجلس شورای اسلامی) انتشار نیافته و لذا قابل استناد نیست. با این وجود موضوع تخلفات اشاره شده در متن گزارش انتشار یافته که توسط مدیران قبلی انجام شده صرفاً متوجه اشخاص موصوف در گزارش بوده و از طریق مراجع قضائی قابل پیگیری می‌باشد.

۲- با عنایت به حساسیت سهامداران شرکت و فعالان بازار سرمایه به اطلاع می‌رساند که تیم مدیریتی جدید شرکت از ابتدای فعالیت، اهتمام جدی بر رفع اشکالات داشته و با انجام اصلاحات لازم در ساختارها و روش‌ها و همچنین با انتخاب مدیران کارآمد و متعهد توانسته است اقدامات موثری در راستای فعال کردن طرح‌های توسعه و کسب نتایج درخشان در عملکردهای کمی، کیفی و مالی شرکت بردارد»