محصولات جدید ذوب‌آهن به صنعتی‌شدن ساخت‌‌‌وساز کمک می‌کند

ایرج رخصتی اظهار کرد: صنعتی‌‌‌سازی در ساخت‌‌‌وساز نیاز به استفاده از محصولات جدید دارد تا کیفیت، سرعت و ایمنی در ساخت‌‌‌وساز متحول شود.

وی افزود: جهت مرتفع‌‌‌سازی دیگر نمی‌توان از محصولات عمومی استفاده کرد، بنابراین باید به سمت تولید محصولات جدید با فناوری جدید برویم که در این راستا ذوب‌آهن تولید انبوه محصولاتی همچون تیرآهن‌‌‌های بال پهن را محقق ساخته که مزایای استفاده از آن در راستای شاخص‌های صنعتی‌سازی است. مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه ایران با ۳۰‌میلیون تن تولید رتبه دهم تولید فولاد دنیا را دارد و ظرفیت تولید بیش از ۴۰‌میلیون هم موجود است، در حالی که قبل از انقلاب تنها یک کوره بلند با تولید سالانه ۵۰۰‌هزار تن در اختیار داشتیم، گفت: با توجه به جمعیت و مصرف سرانه فولاد، هم‌‌‌اکنون با تولید مازاد مواجه هستیم که باید صادر شود، از این رو حرکت صنایع فولادی به سمت تولید محصولات خاص مشکلی در تامین محصولات فولادی عمومی ایجاد نمی‌‌‌کند. رخصتی با اشاره به ضرورت بهره‌‌‌گیری بیشتر از سازه‌‌‌های فولادی در صنعت ساختمان کشور گفت: محصولات جدید ذوب آهن به توسعه صنعت ساختمان و صنعتی‌‌‌سازی کمک می‌کند و به طور کلی صنعت فولاد کشور برای پاسخگویی به نیازهای جدید باید به سمت تولید فولادهای خاص برود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: یکی از رویکردهای جدید این مجتمع عظیم صنعتی در بخش فروش که در بورس کالا انجام می‌شود، تعریف سبد محصولات بر اساس نیاز پروژه‌‌‌هاست که موجب کاهش هزینه‌‌‌های انبوه‌‌‌سازان و تسهیل ساخت‌‌‌وساز است. وی همچنین به تولید محصولات جدید در شرکت تارابگین ذوب‌آهن اصفهان از جمله دیوارهای پیش‌‌‌ساخته با ویژگی‌‌‌های جدید و همچنین امکان استفاده از سرباره‌‌‌های ذوب‌آهن در تولید بتن‌‌‌های خاص نیز اشاره کرد و گفت: امیدوارم این مجتمع عظیم صنعتی که با تولید ریل ملی توسعه حمل‌ونقل ریلی به عنوان یکی از زیرساخت‌‌‌های اصلی کشور را رقم زد، امروز نیز بتواند به عنوان همکار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سایر نهادهای ذی‌ربط در تحول صنعت ساختمان کشور نقش خود را به خوبی ایفا کند.