بانک‌مرکزی بحرین این اقدام را تایید کرد و Novotel Bahrain Al Dana Resort را به اولین هتل در کشور بحرین تبدیل‌کرده که چنین گزینه پرداختی در آن موجود است.

عمید یازجی، مدیرکل این مراکز، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری‌ها و تمایل همیشگی ما برای ارائه بالاترین سطح خدمات به مهمانان عزیزمان، ما با هیجان واشتیاق اعلام می‌کنیم که اولین هتل در پادشاهی بحرین و منطقه هستیم که از آخرین روش پرداخت دیجیتال استفاده می‌کنیم. این هتل مجلل چهار ستاره و مشرف به خلیج‌فارس است که به مهمانان خود استخر شنا، ساحل شنی خصوصی، باشگاه بدنسازی و بسیاری امکانات دیگر را ارائه می‌دهد.

البته مروارید منامه تنها هتل در منطقه عربی نیست که پرداخت ارزهای دیجیتالی را پذیرفته است. دو استراحتگاه‌‌‌‌‌‌‌ امارات‌متحده‌عربی  – W Dubai – Palm و Palazzo Versace Dubai نیز قبلا در حال حرکت به این‌سو بوده‌‌‌‌‌‌‌اند و همان‌‌‌‌‌‌‌طور که CryptoPotato در سال‌۲۰۲۱ گزارش کرد، Pavilions Hotels & Resorts با پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال Coindirect همکاری کرد تا برای مشتریان این امکان را فراهم سازد که محل اقامت خود را از طریق ۴۰ ارز دیجیتال مختلف رزرو کنند. جسی همسون-استروترز، مدیرعامل Coindirect گفت: مهمان‌‌‌‌‌‌‌ها می‌توانند بر اساس ارز و مکانی که در زمان رزرو آنجا قرار دارند، از پرداخت با ارز دیجیتالی موردنظر خود بهره ببرند و از آزادی بیشتر و یک سرویس مدرن و شخصی‌‌‌‌‌‌‌شده ‌استفاده‌کنند.

این گروه هتل در مناطق متعددی در سراسر دنیا گسترش یافته‌است که برخی از آنها بالی، پوکت، هیمالیا، رم و آمستردام هستند.

هتل سوئیسی Chedi Andermatt واقع در آلپ نیز موج کریپتو را پذیرفت و به مشتریانش این امکان را داد که قبوض خود را با BTC یا ETH تسویه کنند. این پیشنهاد فقط در صورتی قابل اعمال است که هزینه اقامت بیش از ۲۰۰ CHF (۲۱۵ دلار) باشد. البته ارزان‌ترین اتاق دو‌نفره این هتل حدود ۷۰۰دلار قیمت دارد که این محدودیت را به‌راحتی قابل‌دسترس می‌کند.