به گزارش پایگاه خبری نقدینه، حجت بهاری‌فر درخصوص بدهکاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی‌ایران (ایران ایر) به شرکت بیمه «ما» گفت: شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به شرکت بیمه ما بدهکار بوده و به دنبال گرفتن حق بیمه خود هستیم و ایران‌ایر تعهد داده که تمام حق بیمه را پرداخت خواهد کرد.  به گفته وی، با وجود آنکه شرکت ایران‌ایر بیمه‌گذار بزرگی است، اما باید نحوه پرداخت حق بیمه خود را مشخص کند. مدیرعامل شرکت بیمه ما بیان کرد: شرایطی کاملا حرفه‌ای در شرکت بیمه ما حاکم است و دلیلی وجود ندارد که برای بالابردن حجم پرتفوی شرکت هر بهایی را پرداخت و برای شرکت بدهکاری ایجاد کرد، زیرا در برابر سهامداران هم مسوولیتی وجود دارد و منافع تمام ذی‌نفعان باید تامین شود. بهاری‌فر اظهار کرد: ایران‌ایر بیمه‌گذار خوب و کم ریسکی است، اما دلیلی ندارد که تنها به دلیل بالابردن حجم پرتفوی شرکت برای سال‌های بعد بدهکاری ایجاد کند. این موضوع با اصول بیمه‌گری فاصله دارد.

وی عقد قرارداد با شرکت هواپیمایی را یک تجربه خوب برای شرکت بیمه ما عنوان کرد و افزود: اگر فرصتی برای عقد قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی پیش بیاید حتما قرارداد می‌بندیم، زیرا شرکت بیمه ما دارای یک تیم حرفه‌ای است. مدیرعامل شرکت بیمه ما اذعان کرد: اساس کار در شرکت بیمه ما ماده یک قانون بیمه است و زمانی که تعهدی پذیرفته می‌شود ایفای تعهدات بیمه‌گذار مقدم به تعهدات بیمه‌گر است یعنی تعهد توسط شرکت بیمه‌ای پذیرفته می‌شود به شرطی که حق بیمه متناسب با خطر توسط بیمه‌گذار در زمان معین شده پرداخت شود. بهاری‌فر ادامه داد: مبلغ قرارداد بین شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و شرکت بیمه ما به دلیل نرخ تسعیر ارز در سال‌جاری بالاتر رفت یعنی در حدود دو برابر سال گذشته شده و هیچ بیمه‌گری پرتفوی به این خوبی را به راحتی رها نمی‌کند، اما نگاه شرکت بلندمدت است و وضعیت شرکت نباید با یک بدهکاری به هم بریزد. وی گفت: وضعیت مالی شرکت بیمه ما در حال حاضر خوب است و با وجود آنکه قرارداد ایران‌ایر با آن حجم بالا تمدید نشد با پرتفوهای خرد این خلأ را جایگزین کرده و در شش ماهه اول سال، ۵۷ درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت بیمه ما اظهار کرد: پوشش بیمه‌نامه‌های تکمیل درمان، اتومبیل و عمر پرسنل ایران ایر همچنان توسط شرکت بیمه ما انجام می‌شود و برای تمدید قرارداد نرخ با شرایط فنی ارائه می‌شود، اگر بیمه‌گذار موافق باشد قرارداد را تمدید می‌کنیم، اما ملاک اصلی پرداخت حق بیمه در سررسید مشخص شده است. بهاری‌فر درخصوص افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه گفت: در افزایش ضریب نفوذ بیمه تمامی ‌ارگان‌ها نقش دارند، اما بستر آن باید در صنعت بیمه آماده شود و با اعتماد و فرهنگ‌سازی کاری کرد که مردم استقبال کنند. وی ادامه داد: ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز دنیا است و هرسال بنیه مالی تعداد زیادی از هموطنان توسط حوادث طبیعی و حوادث ناشی از کار تحت تاثیر قرار می‌گیرد و بهترین مکانیسم برای برطرف کردن این مشکل، بیمه است.