روند بهای دلار در روز ابتدایی هفته حالت رفت و برگشتی داشت و بیشتر معامله‌گران عنوان می‌کردند در شرایطی که ابهام در مورد شرایط آینده قیمتی بر بازار حکمفرماست، نوسان‌گیران به سودگیری از معاملات کوتاه‌مدت روزانه پرداخته‌اند. در واقع، آنها در شرایط فعلی سعی می‌کنند، از خرید و فروش‌های روزانه کسب سود ‌کنند و کمتر دلار خریداری شده را برای مدت زیادی نگه می‌دارند. در ساعات ابتدایی روز شنبه، قیمت دلار به محدوده ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان رفت، ولی از این نقطه فروش‌ها بالا رفت و حدود ساعت ۴ بعدازظهر قیمت روی عدد ۱۴ هزار و ۵۰ تومان قرار گرفت که ۲۰۰ تومان کمتر از روز پنج‌شنبه بود.

 به گفته برخی بازیگران باتجربه بازار، نوسان‌گیران معمولا سعی می‌کنند با استفاده از خبرهای سیاسی، کمی جو خرید را در بازار بالا ببرند و زمانی که عرضه ارز از سوی بازارساز افزایش پیدا می‌کند، عقب‌نشینی می‌کنند و همسو با بازارساز پوزیشن فروش می‌گیرند. به این ترتیب می‌توان گفت، نوسان‌گیران در روزهای اخیر به دقت رفتار بازارساز و عاملان آن را بررسی می‌کنند و در این بین به نشانه‌های احتمالی حضور بازارساز در بازار نیز به دقت توجه دارند. دو موضوعی که نوسان‌گیران به آن توجه ویژه‌ای دارند، روند قیمت‌گذاری صرافی‌های بانکی و نرخ حواله درهم است. دیروز نرخ حواله درهم در ابتدای روز به بالای مرز ۳ هزار و ۹۰۰ تومانی رفت و در مقطعی حتی در محدوده ۳ هزار و ۹۲۰ تومان قرار گرفت.

 این در حالی بود که بعدازظهر پنج‌شنبه قیمت درهم حتی تا محدوده ۳ هزار و ۸۶۰ پایین رفته بود. با وجود افزایش قیمت درهم در ابتدای روز شنبه، از اواسط روز فروش این ارز افزایش یافت و حدود ساعت ۳ بعدازظهر به بهای ۳هزار و ۸۴۵ تومان رسید.  به گفته فعالان، یکی از نشانه‌های حضور فعال بازارساز در سمت عرضه کاهش یکباره قیمت درهم است. در واقع زمانی که قیمت درهم نزولی می‌شود، برخی معامله‌گران حدس می‌زنند که بازارساز در موقعیت عرضه قرار گرفته است و در نتیجه خود آنها نیز در صورت وجود خریدهای قبلی، در موقعیت فروش‌ قرار می‌گیرند.

دیروز همچنین بازارساز در ابتدای روز قیمت دلار در صرافی‌های بانکی را ۱۴ هزار و ۲۰ تومان تعیین کرد. با این حال، حدود ساعت ۲ بعدازظهر قیمت را ۵۰ تومان پایین آورد تا دلار روی عدد ۱۳ هزار و ۹۷۰ تومان قرار بگیرد. بازارساز در این روز از یکسو سعی کرد قیمت خود را در نزدیکی قیمت بازار آزاد قرار دهد و از سوی دیگر با کاهش کانالی قیمت، این سیگنال را به بازار داد که تمایل به افت بیشتر قیمت‌ها دارد. با این حال، نوسان‌گیران نیز در طول هفته نشان داده‌اند که به حفظ حمایت ۱۴ هزار تومانی حساس هستند.

یکی از نشانه‌های حساسیت معامله‌گران به سطح ۱۴ هزار تومانی، آمار معاملاتی بود که در یکی از کانال‌های اطلاع‌رسانی معامله‌گران درج می‌شد. به گفته یکی از بازیگران باتجربه بازار، دیروز حدود ۵۹ درصد از معامله‌گران پوزیشن خرید داشتند و ۴۱ درصد پوزیشن فروش. در این شرایط، افت قیمتی دلار در اولین روز هفته را از نگاه این بازیگر، می‌توان به افزایش عرضه بازارساز نسبت داد. افزایش عرضه‌ای که نوسان‌گیران سعی می‌کنند با آن خود را هماهنگ کنند و در قیمت‌های بالا اقدام به فروش و در قیمت‌های پایین اقدام به خرید کنند.