این شعبه، پشتیبانی مشتریان بانک سامان که خدمات بیمه سامان نیز دریافت می‌کنند را انجام می‌دهد. این خدمات پشتیبانی شامل همه اقدامات بیمه‌ای از مرحله صدور تا پرداخت خسارت است.  مدیرعامل شرکت بیمه سامان در مراسم افتتاح این شعبه که در مجتمع داریوش (خیابان فرشته) قرار دارد با بیان اینکه راه‌اندازی شعبه بانک - بیمه از ابتدای فعالیت بیمه سامان در ذهن مدیران بوده است، گفت: برای اجرایی شدن این ایده، انواع روش‌ها تجربه شد و آنچه امروز افتتاح شده، برآیند همه آن سعی و خطاهاست. احمدرضا ضرابیه با بیان اینکه مقوله بانک – بیمه در جهان بسیار تجربه خوبی بوده، اما راه‌اندازی آن در ایران با مشکلاتی مواجه بود، اظهار کرد: شعبه بانک - بیمه سامان حاصل یک روند تکاملی است و می‌توان ادعا کرد که یکی از نمونه‌های منحصر به فرد در کشور است. وی با تاکید بر اینکه بیمه، چیزی جز اعتبار نیست، ادامه داد: اعتبار مجموعه سامان، پشتوانه بیمه سامان است و ما تلاش می‌کنیم از حداکثر این اعتبار برای خدمت‌رسانی به مشتریان بانک سامان استفاده کنیم.

منصور مومنی، معاون بانکی و بازاریابی بانک سامان هم در این مراسم با اشاره به اینکه نحوه ارائه خدمات بیمه‌ای به مشتریان این بانک همواره یک دغدغه جدی میان کارکنان بوده است، گفت: امیدوارم با ساختاری که برای شعبه بانک – بیمه سامان در نظر گرفته شده، دغدغه‌های همکاران در این زمینه رفع شود.

مومنی با بیان اینکه هدف مجموعه سامان فقط راه‌اندازی یک شعبه نبوده است، اظهار کرد: ما می‌خواهیم در فرآیندها تغییراتی ایجاد کنیم تا در نتیجه آن سرعت عمل در انجام کارها و پاسخگویی به مشتریان افزایش یابد.