وی افزود: بانک مسکن در روش‌های تامین مالی، عملکرد مثبتی را بر جای گذاشته است و در شرایط کنونی نیز بانک مسکن باید به سمت تامین مالی پایدار حرکت کند. بانک مسکن باید با بهره‌گیری از ابزارهای نوین نظیراوراق رهنی، اوراق بهادار و استفاده از ظرفیت شرکت‌های زیر‌مجموعه بانک، بازار هدف خود را گسترش دهد و سایر زنجیره‌های بخش مسکن را تحت‌پوشش قرار دهد. خانلو با بیان اینکه نکته مثبت بانک مسکن کاهش هزینه تامین مالی در سال ۱۳۹۶ بوده است، گفت: بحث عاملیت اوراق مشارکت دولت در تکمیل طرح‌های عمرانی و رشد درآمدهای کارمزدی و کاهش سود پرداختی به سپرده‌گذاران به‌رغم رشد ۲۵ درصدی سپرده‌ها از جمله اقدامات مثبت دیگر این بانک در سال گذشته بوده است. خانلو با تاکید بر اینکه تقویت واحد ریسک در بانک یک موضوع بسیار مهم محسوب می‌شود، گفت: باید تمهیداتی در نظر گرفته شود که نسبت مطالبات غیرجاری بانک با اهداف تعیین شده همراستا باشد و در کنار این موضوع نیز برنامه‌هایی برای وصول مطالبات غیرجاری در نظر گرفته شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف کلی نظام بانکی کشور وجود اموال مازاد است، تاکید کرد: باید فرآیند فروش اموال مازاد تسریع شود که این موضوع هم جزو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اجرای سیستم بانکداری متمرکز نیز یکی دیگر از ملزومات بانک مسکن محسوب می‌شود، گفت: امیدوارم این موضوع در سال‌جاری پیگیری و به مرحله اجرا برسد. از سوی دیگر بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و کاهش کمی و افزایش کیفی شعب نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

همچنین در این جلسه معاون مسکن و ساختمان وزارت راه شهرسازی، با توجه به اینکه در سال‌جاری و سال‌های آینده بحث افزایش سرمایه بانک مسکن مطرح است، گفت: هدف وزارت راه و شهرسازی این است که بانک مسکن مانند یک بانک توسعه‌ای حرکت کند و در سال گذشته نیز در هیات‌مدیره عنوان شد که بانک مسکن در این زمینه اقدامات مشخصی را انجام دهد.

حامد مظاهریان با بیان اینکه برای تبدیل شدن به یک بانک توسعه‌ای برخی اقدامات ضروری است، گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات تغییر اساسنامه بانک مسکن توسط بانک مرکزی است. در حال‌حاضر آیین‌نامه ناظر بر بانک‌های تجاری است که باید این آیین‌نامه ناظر بر بانک‌های توسعه‌ای باشد؛ بنابراین بانک مسکن باید در این زمینه حرکت کند و گزارشی در خصوص چالش‌ها و ابهامات ارائه کند.