ادعای کذب آقای سیف مبنی بر آنکه هیات‌مدیره کاسپین از مراجع نصب‌کننده تابلوی کاسپین (که قبلا رئیس‌جمهور از آن مرجع به نام فلان قاضی در مشهد نام برده‌اند) معترض بوده و از آنان به قوه‌قضائیه شکایت کرده است و نیز بانک مرکزی از نصب تابلو بی‌اطلاع بوده است، خلاف واقع بوده و طبق استعلام و پیگیری شکایات ما از مدیران بانک مرکزی و مدیران فرشتگان و کاسپین از دادسرای جرائم بانکی و دادسرای جرائم کارکنان دولت که پرونده مصوبه ۲۳۶ درخصوص شکایت ۱۸۳ نماینده مجلس از تخلفات مدیران بانک مرکزی در خصوص سپرده‌گذاران کاسپین همچنان در دادستانی تهران مفتوح است، هیچ‌گونه شکایت رسمی هیات‌مدیره کاسپین و مدیران نظارتی بانک مرکزی از قاضی مشهد یا مراجع دیگر فرضی نصب‌کننده تابلو وجود ندارد.

حتی هیچ‌گونه شکایتی از جانب بانک مرکزی و مدیران آن از مدیران متخلف و اختلاس‌گر فرشتگان قدیم (آرمان ایرانیان یا کاسپین) در نصب جعلی تابلوی کاسپین و به تبع آن اغوای مردم به سپرده‌گذاری، در قوه‌قضائیه در همان سال وقوع ثبت نشده است. مضافا آنکه به فرض محال صحت گفتار آقای سیف در خصوص غیرمجاز بودن فعالیت فرشتگان چگونه در همان زمان فعالیت این موسسه (از سال ۱۳۸۳ که بانک مرکزی قانونا موظف به ساماندهی موسسات بوده تا سال انحلال رسمی فرشتگان در ۱/ ۱۰/ ۹۲) شکایتی از فعالیت غیرمجاز ادعایی بانک مرکزی از آن موسسه مذکور در قوه‌قضائیه ثبت نشده است؟!! و چرا هیچ‌گونه دستوری برای عزل مدیران موسسه فرشتگان یا آرمان ایرانیان (کاسپین) یا برچیدن تابلوهای کاسپین از سوی آن نهاد مسوول و ناظر بانکی داده نشده است؟

بانک مرکزی مجوز کلیه تعاملات بانکی این موسسه را تحت عناوین قبلی فرشتگان، آرمان ایرانیان و فعلی کاسپین را به بانک‌های دولتی رسما ابلاغ کرده بود است. بنابراین استفاده ابزاری اغواگونه از کلمات مالباخته توسط آقای سیف برای سپرده‌گذاران کاسپین(فرشتگان) فاقد وجاهت قانونی و منطق شرعی است و به قصد اضرار و تشویش اذهان عموم و برای فریب افکار عمومی است؛ چراکه تنها متولی و ناظر امور بانکی (بانک مرکزی) به‌جای جبران و پرداخت خسارت ناشی از عدم‌نظارت و مدیریت خود که از وظایف خاص و ذاتی بانک مرکزی است با ناکارآمدی و سکوت منتفعانه خود به‌رغم اطلاع از تراکنش‌های مالی و اختلاس‌ها و تسهیلات رانتی مدیران موسسه فرشتگان یا آرمان ایرانیان و به‌رغم اطلاع از کسری‌های موجود با دادن مجوز ادامه فعالیت به آنها، سبب سپرده‌گیری ۴ هزار میلیاردی توسط مدیران موسسه کاسپین از مردم شده است.

آقای سیف پاسخگو باشند اکنون که با ادعاهای غیر‌واقعی، غیر‌مجاز بودن فرشتگان و تابلوی جعلی کاسپین و مجوز مشروط و سودهای موهومی و سپرده‌گذاران مالباخته و سوءتفاهم‌‌زده را مطرح می‌کنند چرا با اعلام رسانه‌ای در همان زمان انحلال فرشتگان در سال ۹۲ با هشدار به عدم‌سپرده‌گذاری و اعلام عمومی کسری‌ها و اختلاس‌های مدیران فرشتگان یا آرمان ایرانیان (کاسپین)، مردم را از سپرده‌گذاری منع نکردند؟! و بالعکس با صدور مجوز رانتی به‌رغم تراز منفی مالی موسسه آرمان ایرانیان (فرشتگان)، به این موسسه با اعطای مجوز رسمی بانک مرکزی اعتباری هدیه کردند تا مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان از مردم سپرده‌گذاری کند؟!

چرا آقای سیف که اکنون مدعی نصب غیر‌مجاز تابلوی کاسپین هستند، دستور برچیدن تابلوی کاسپین و پلمب شعب غیر‌مجاز فرشتگان را در همان زمان به نیروی انتظامی ندادند و به رسانه ملی دستور عدم‌پخش تبلیغات گسترده موسسه فرشتگان در جذب سپرده را صادر نکردند؟! که البته مستندات برخلاف گفته ایشان نشان می‌دهد نصب تابلو با دستور بانک مرکزی به نیروی انتظامی و با اطلاع و هماهنگی هیات‌مدیره کاسپین انجام شده است.

چرا آقای سیف با سکوت بی‌تعهدانه و به‌رغم وظایف ذاتی خود در ساماندهی و مدیریت و نظارت بر موسسات اعتباری از جمله فرشتگان که در مسیر ساماندهی از سال ۸۳ تحت نظارت بانک مرکزی تا گرفتن مجوز نهایی، مراحل ساماندهی را تحت‌نظارت آن بانک انجام می‌داده است، در صورت کشف تخلفات آن موسسه و غیر‌مجاز بودن آن اطلاع‌رسانی عمومی نداشته‌اند و هزاران خانواده سپرده‌گذار را از نابودی سرمایه‌هایشان در آن موسسه آگاه نکردند؟

چرا آقای سیف و مدیران بانک مرکزی به‌رغم در خواست‌های مکرر سپرده‌گذاران از ارائه لیست تسهیلات‌گیران و مبالغ تسهیلات اعطایی بلا وصول این موسسه به ویژه رانت‌‌خواران دولتی که در سنوات فعالیت این موسسه اعتباری که با نام‌های فرشتگان و آرمان ایرانیان و کاسپین از وجوه سپرده سپرده‌گذاران پرداخت شده است و بانک مرکزی امکان رصد تراکنش‌های مالی آنها و نقل‌و‌انتقالات انها را داشته و مطلع است، امتناع می‌ورزد؟

ازآنجاکه طبق قانون شورای پول و اعتبار تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران موسسات اعتباری به‌عهده بانک مرکزی است؛ بنابراین تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران هیات‌مدیره کاسپین پس از صدور مجوز نهایی که اکثریت آنان از مدیران فرشتگان بوده‌اند (سه نفر از پنج نفر) نمایانگر مورد تایید بودن صلاحیت حرفه‌ای آنان از سوی بانک مرکزی است و وانمود‌سازی آقای سیف و مدیران بانک مرکزی درخصوص معرفی مدیران متخلف و اختلاسگر فرشتگان به عنوان عوامل اصلی بحران‌ساز کاسپین بی‌ماخذ و نمایش گونه و خلاف واقع است و صرفا برای فرافکنی عامل اصلی بحران از سوء‌مدیریت و نظارت و سوءساماندهی خود بانک مرکزی به مدیران فرشتگان و کاسپین است.

در پایان سپرده‌گذاران موسسه مجاز کاسپین یا آرمان ایرانیان یا فرشتگان قدیم خواستار اصل سپرده و سود توافقی خود با موسسه و خسارات تاخیر تادیه و جبران ضرر و زیان‌های مالی و افت ارزش سپرده خود در این مدت دوسال بلوکه شدن سپرده‌هایشان هستند.