سردار حسین رحیمی، در حاشیه شانزدهمین طرح رعد در خصوص برخورد با دلالان و سوداگران ارز و سکه در جمع خبرنگاران گفت: بنا به درخواست بانک مرکزی و دولت جمع‌آوری دلالان و سوداگران ارز و سکه در دو مرحله انجام شده و ۸۵ نفر از دلالان بازار ارز شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این افراد سابقه‌دار هستند و در گذشته نیز به دلیل دلالی و اختلال در بازار ارز دستگیر شده بودند، گفت: این افراد پس از آزادی با وقاحت تمام به اخلال در بازار ارز و ایجاد فضای روانی در این خصوص اقدام کرده بودند که چهارشنبه هفته گذشته توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند، از این افراد نیز ۲۴۰ هزار دلار، ۱۷۵ هزار دینار، بیش از پنج هزار لیر و ۴۵۲۰ یورو و هشت کیلو طلای آب شده کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پلیس به تمام افرادی که قصد التهاب در بازار ارز را دارند هشدار داده و با سوداگران برخورد قاطع می‌کند، این عملیات‌ها طی رزوهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

سردار رحیمی تاکید کرد: هر گونه خرید و فروش ارز در خیابان، کوچه‌ها و تقاطع‌های محل فروش ارز ممنوع است و خرید و فروش فقط در صرافی‌ها و بانک‌ها مجاز است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برخورد با شرکت‌های لیزینگ خودرو که اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، گفت: ۱۲ شرکت لیزینگ خودرو که اقدام به کلاهبرداری از افراد کرده بودند؛ شناسایی و مدیران آنها بازداشت شده‌اند، البته دو نفر از مدیران این شرکت‌ها متواری هستند.

وی با بیان اینکه نکات بسیاری در خصوص این شرکت‌های لیزینگ خودرو وجود دارد، خاطرنشان کرد: به مردم هشدار می‌هیم در هنگام ثبت نام در شرکت‌های لیزینگ خودرو دقت لازم را داشته و به تبلیغات این شرکت‌ها اعتنا نکنند.

وی با بیان اینکه در تهران مشکل قاچاق سوخت وجود ندارد، گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها احساس امنیت در تهران از رتبه بسیار بالایی برخوردار است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.