به گزارش دنیای بورس، گزارش‌های اقتصادی تاثیرگذار بر بازار طلا ظرف هفته پیش‌رو در روزهای هفته از این قرار هستند.

دوشنبه: شاخص قیمت مصرف‌کننده اتحادیه اروپا در ماه آگوست

سه‌شنبه: صورتجلسه نشست اخیر بانک مرکزی استرالیا

چهارشنبه: نشست بانک مرکزی ژاپن برای تصمیم‌گیری در زمینه تغییر نرخ بهره به همراه شاخص قیمت مصرف‌‌کننده بریتانیا در ماه آگوست، جوازهای ساختمانی آمریکا در ماه آگوست و در نهایت سخنرانی رئیس بانک مرکزی اروپا، «ماریو دراگی»

پنج‌شنبه: تولید ناخالص داخلی نیوزیلند در فصل دوم سال، نشست بانک مرکزی سوئیس برای تصمیم‌گیری برای تغییر نرخ بهره، گزارش خرده‌فروشی بریتانیا در ماه آگوست میلادی، میزان فروش خانه‌های غیر‌نوساز در آمریکا.

جمعه: تولید ناخالص داخلی فرانسه در فصل دوم سال، شاخص مدیران‌خرید تولیدی آلمان در ماه سپتامبر، شاخص قیمت مصرف‌‌کننده کانادا در ماه آگوست.

از دیگر مسائلی که بازه زمانی مشخصی ندارد؛ اما بر روند آتی بازارها تاثیرخواهد داشت تحولات کره‌شمالی است. شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز دوشنبه تشکیل جلسه دهد و به بررسی نقض احتمالی تحریم‌های کره‌شمالی بپردازد. آمریکا در روزهای اخیر در گزارشی مدعی شد که کره‌شمالی در ماه‌های گذشته به قاچاق زغال‌سنگ و خرید و فروش تسلیحات نظامی پرداخته است. براساس ادعای آمریکا برخی کشورها تحریم‌های بین‌المللی شورای امنیت علیه کره‌شمالی را نقض کرده‌اند. این نشست در حالی قرار است برگزار شود که هفته گذشته در خبرها آمده بود که رهبر کره‌شمالی به دیدار مجدد با رئیس‌جمهوری آمریکا تمایل دارد. نتیجه این نشست ممکن است به افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره‌کره منجر شود و تقاضا برای طلا به‌عنوان دارایی امن را افزایش دهد.

هشدارهای نزولی: قرارگیری قیمت در سطوح پایین‌تر از میانگین موزون نمایی ۵ هفته‌ای (۱۲۰۰ دلار)، تثبیت قیمت در سطوح پایین‌تر از میانگین‌های موزونِ ۱۳ هفته‌ای (۱۲۲۲ دلاری) و ۶۲ هفته‌ای (۱۲۶۸ دلاری)، شاخص قدرت نسبی در حال ورود به محدوده فروش هیجانی است و قیمت در حال نزدیک شدن به باند پایینی بولینگر است. یعنی خروج سرمایه به بازارهای جایگزین در راه خواهد بود.

هشدارهای صعودی: هشدار صعودی قوی در حال حاضر به‌چشم نمی‌خورد و طلا برای صعود نیاز به یک خبر یارویداد جنجالی بنیادین دارد.

سیگنال‌های تایید: واگرایی در نمودار RSI و MACD دیده نمی‌شود؛ یعنی انرژی لازم برای رسیدن به کف یا سقف شاخص قدرت نسبی را ندارد.

حمایت‌های پیش‌رو: اولین حمایت در سطح ۱۱۹۰ دلاری دیده می‌شود. حمایت بعدی در سطح ۱۱۸۴ دلاری است.

مقاومت‌های پیش رو: پس از مقاومت ۱۱۹۴ دلاری، مهم‌ترین مقاومت پیش‌رو در سطح ۱۲۰۰ دلار دیده می‌شود. میانگین ۵ هفته‌ای بر این سطح روانی مهم منطبق شده و همین امر نیز مرز ۱۲۰۰ دلار را به مقاومتی بسیار مهم تبدیل می‌کند.

نتیجه‌گیری: همانند هفته گذشته چشم‌انداز مثبتی پیش‌روی طلا قرار ندارد. تنها در صورت عبور پرحجم قیمت از مرز روانی ۱۲۰۰ دلار می‌توان به بازگشت روند امیدوار بود.