نیمی از جایزه ۱/ ۱ میلیون دلاری به آقای کارد داده می‌شود و نیم دیگر بین دو اقتصاددان دیگر تقسیم می‌شود. واقعیت این است که اقتصاددان‌های سنتی همواره بر تئوری‌ها تاکید می‌کنند و این درحالیست‌که در دوران کنونی آنچه در دنیای واقعی در حال وقوع است در واقعیت‌های عینی ریشه دارد و باید علمی‌تر و با تاکید بیشتر بر شواهد، نتیجه‌گیری کرد. یافته‌های آقای کارد که با نظریه‌های موجود علم اقتصاد در تضاد قرار دارد به واکنش‌‌هایی از سوی برخی اقتصاددان‌ها منجر شده است. اما آکادمی سلطنتی علوم سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد چارچوبی که این سه اقتصاددان به‌وجود آوردند به شکل اساسی رویکرد محققان به پرسش‌های تجربی را دگرگون کرده است.

 این آکادمی عموما به تحولات انقلاب‌گونه در علوم توجه می‌کند و تحقیقات سه اقتصاددان یادشده حائز این ویژگی است. در سال‌های اخیر تحقیقات بسیار زیادی با استفاده از روش‌های ارائه‌شده از سوی برندگان امسال جایزه نوبل اقتصاد انجام شده است و این نشان می‌دهد علم اقتصاد مانند علوم دیگر در حال تحول و پیشرفت است.

در مطالب حاضر به تحولاتی که این اقتصاددان‌ها در باورهای متعارف و جاافتاده رشته اقتصاد ایجاد کردند، تغییر روش‌شناسی تحقیقات اقتصادی، رویکردها به نتایج تحقیقات این سه نفر و.. اشاره شده است.

صفحه باشگاه اقتصاددانان را هم بخوانید