در انتظار بسته حمایتی

این برنامه در کنگره بعدی مطرح خواهد شد. هدف این است که وضعیت برای همه بهبود پیدا کند. او افزود: «ما می‌خواهیم اقتصاد بار دیگر رونق پیدا کند. پیام من به همه کسانی که اکنون در شرایط بسیار بد زندگی می‌کنند این است که کمک در راه است.» بایدن همچنین از کنگره خواست بسته حمایتی جدید را به تصویب برساند تا نیازهای فوری مردم که در اثر بحران کرونا ایجاد شده رفع شود. او تاکید کرد که این تنها مرحله نخست است و گفت: «این تیم همواره برای شما و خانواده شما آماده ارائه خدمت است. این یک تیم خانواده گراست. باید ترتیبی دهیم تا زندگی مردم عادی سامان پیدا کند، زیرا وقتی آنها امکان داشته باشند هرگز اجازه نمی‌دهند مشکلی برای کشور پدید‌ آید.»

خانم کامالا هریس نیز در تایید سخنان بایدن، تیم معرفی شده را یک تیم مناسب برای حل مشکلات کشور توصیف کرد و گفت: «این همان تیمی است که ما برای سامان بخشیدن به وضعیت بد زندگی شهروندان و بازگرداندن اقتصاد دوران رونق و تضمین بهبود وضعیت نیروی کار به آن نیاز داریم.» تیم اقتصادی دولت بایدن پس از استقرار او در کاخ‌سفید، مسوولیت برنامه‌ریزی برای حل مشکلات فوری و بلندمدت اقتصادی را بر عهده خواهد گرفت. خانم یلن که قبلا رئیس بانک‌مرکزی آمریکا بوده نخستین‌ زنی است که وزیر دارایی این کشور خواهد شد. همچنین آدیمو، نخستین سیاه‌پوست است که به‌عنوان معاون وزیر دارایی انتخاب می‌شود. از سوی دیگر خانم نیرا تاندن نخستین زن رنگین پوست و نخستین آسیایی آمریکایی است که رئیس دفتر مدیریت و بودجه خواهد شد.

پس از تشکیل کنگره جدید باید دید میزان همراهی آن با جو بایدن چقدر خواهد بود. بخشی بزرگ از موفقیت دولت جدید در تحقق اهدافی که اعلام کرده به این همکاری وابسته است. بایدن از کنگره خواسته است مراحل تایید اعضای تیم اقتصادی را هر چه سریع‌تر آغاز کند. او ابراز امیدواری کرده دو حزب با حسن نیت بتوانند مسائل را حل کنند. بایدن بیستم ماه آینده میلادی سوگند یاد خواهد کرد و فورا پس از آن، تیم اقتصادی دولت او وظیفه تدوین برنامه نجات اقتصاد را از بحران کنونی آغاز خواهد کرد. میلیون‌ها آمریکایی همچنان بدون شغل هستند، تعداد زیادی از کسب‌وکارهای کوچک ورشکست شده‌اند و دولت‌های ایالتی با کمبود بودجه دست به گریبانند. یلن معتقد است فورا باید اقدامات لازم برای غلبه بر مشکلات کنونی آغاز شود در غیر این صورت شرایط پیوسته بدتر خواهد شد.