در ماه‌های اخیر، همه‌گیری کرونا سبب شده میزان استفاده از این روش به سرعت افزایش یابد. در ابتدا مصرف‌کنندگان چاره‌ای جز استفاده از این روش نداشتند، زیرا باید در خانه می‌ماندند. پس از مدتی میزان تمایل آنها به این روش‌های دیجیتال افزایش یافت و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حتی پس از بحران کنونی، عده بسیار زیادی از مردم از همین روش برای انجام فعالیت‌های مالی و بانکی خود استفاده خواهند کرد.

این یک تحول بزرگ برای بانک‌ها، موسسات مالی، شرکت‌های فناوری و... محسوب می‌شود و از آنجا که تغییر در سبک زندگی مردم تا اندازه زیادی پایدار خواهد بود برنامه‌ریزی‌ها برای آینده باید با در نظر گرفتن این واقعیت صورت گیرد. حتی اگر بحران کرونا رخ نداده بود، دنیای بانکداری در سال ۲۰۳۰ با اکنون بسیار متفاوت بود. حالا این بحران به بسیاری از روندها که از پیش وجود داشته سرعت بخشیده و بازار خدمات بانکداری دیجیتال را دگرگون کرده است.

در مطالب حاضر به تغییر رفتار مصرف‌کنندگان در اثر بحران کرونا، تاثیر بحران کرونا بر توسعه پرداخت‌های بدون تماس، روندهای کلان در دنیای بانکداری و چند اپلیکیشن پرداخت که محبوبیت بالایی دارند اشاره شده است.