لزوم ایجاد انجمن واردکنندگان استان اصفهان

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به تشکیل و فعالیت انجمن صادرکنندگان استان افزود: کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات ایجاد کمیسیون واردکنندگان استان را نیز در دستور کار خود قرار دهد، چون دوران اتاق بازرگانی کمیسیون‌‌‌‌‌‌‌محور گذشته و اتاق‌ها باید تشکل‌‌‌‌‌‌‌محور شوند. تجمیع نظرات اعضای تشکل‌ها و انجمن‌ها در کمیسیون‌ها موجب تضارب آرا می‌شود و در نهایت هر کمیسیون برای تحقق منافع کل اکوسیستم باید روش بینابینی اتخاذ کند و تشکل باید مأمن تحقق منافع مشترک باشد. وی ادامه داد: متاسفانه در ۱۰‌سال‌اخیر شاهد سیری بودیم که به تضعیف سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذاران بخش‌خصوصی و عدم‌حمایت بانک‌ها از آنها انجامید. گلشیرازی گفت: ایجاد شتاب‌دهنده صادرات بردار و واحد توسعه کسب‌وکار در اتاق از جمله این اقدامات بود که ثمرات مبارک آن در چند سال‌آینده نمایان‌‌‌‌‌‌‌تر می‌شود، چون مبنای توسعه اصفهان فرا صنعتی، تجارت و خدمات است. همچنین احمد پزنده، رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی با اشاره به نقش‌آفرینی اتاق دوره نهم در عرصه‌‌‌‌‌‌‌هایی مانند تامین اقلام کرونایی، دستگاه‌های اکسیژن‌‌‌‌‌‌‌ساز موردنیاز بیمارستان‌‌‌‌‌‌‌ها، توزیع ۲۰۰‌هزار سبد کالا درمیان اقشار آسیب‌‌‌‌‌‌‌پذیر و ورود اعضای اتاق به تولید اقلام موردنیاز مردم در زمان شیوع کرونا گفت: بهبود شاخص محیط کسب‌وکار استان، به‌ثمر نشستن پروژه‌هایی مانند نمایشگاه بین‌المللی و سالن اجلاس، تاسیس دفاتر منطقه‌ای اتاق اصفهان در پنج شهرستان استان و سرمایه‌گذاری در پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان از مهم‌ترین اقدامات این دوره بود.

 اتاق اصفهان؛ بازوی مشورتی سازمان توسعه‌تجارت ایران

فرشته امینی، عضو هیات‌‌‌‌‌‌‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تقدیر از همراهی اعضای کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق با کادر اجرایی آن بیان کرد: قطعا عملکرد کمیسیون نقاط قوت و نقاط قابل‌بهبودی داشته که امیدوارم اعضا با ارائه پیشنهادات خود کمک کنند تا این نقاط قابل‌بهبود، سرلوحه کار کمیسیون در دوره بعدی قرار گیرد. در این دوره معتقد بودیم تجارت واژه جامعی است و کاری نیست که به کمیسیون تجارت مرتبط نباشد؛ بنابراین این کمیسیون وظیفه اجرایی دائمی در اتاق بازرگانی بر عهده داشت و در بسیاری از حوزه‌‌‌‌‌‌‌ها در زیست‌‌‌‌‌‌‌بوم کسب‌وکار و تجارت استان تاثیرگذار بود. وی با بیان اینکه اتاق اصفهان در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان تنها یک کرسی در اختیار داشت اما در ادامه در این کارگروه نقش محوری پیدا کرد، افزود: همچنین در سطح ملی نیز اثرگذار و همواره بازوی مشورتی سازمان توسعه‌تجارت ایران بودیم که ماحصل تلاش عوامل اجرایی کمیسیوت تجارت و همچنین مشاوران و اعضای آن است. نایب‌‌‌‌‌‌‌رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه این کمیسیون در این مدت همواره درگیر حل مسائل و بحران‌های ناشی از قوانین مخل صادرات بود، اضافه کرد: در این زمینه تلاش کردیم در وضع قوانین تاثیرگذار باشیم و سپس به برنامه‌‌‌‌‌‌‌ریزی بلندمدت با همراهی اعضا و حضور در بازارهای بین‌المللی پرداختیم.

روح‌‌‌‌‌‌‌الله میرزاامیری، مدیر امور کمیسیون‌های اتاق بازرگانی اصفهان نیز کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات را جزو کلیدی‌‌‌‌‌‌‌ترین کمیسیون‌های اتاق اصفهان دانست و افزود: خوشبختانه اعضای هیات‌‌‌‌‌‌‌رئیسه این کمیسیون در برنامه‌‌‌‌‌‌‌ریزی و انجام امور و رفع مشکلات اقتصاد استان بسیار هماهنگ بودند. وی با بیان اینکه کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق اصفهان با همراهی تمام اعضای خود در بعد ملی و بین‌المللی جریان‌‌‌‌‌‌‌ساز شد، گفت: بسیاری از بخش‌های مرتبط با تجارت و بازرگانی از مشورت و پشتیبانی این کمیسیون بهره می‌برند که چاشنی تحول و حرکت بسیار اثرگذار برای تبدیل اقدامات استانی به اقدامات ملی شد.