در جریان برنامه‌ها و ملاقات‌های این سفر، یکصد برند برتر ایرانی که تمایل به فعالیت در بازار امارات را دارند به فعالان اقتصادی و مقامات این کشور معرفی شد. همچنین تجار ایرانی فعال در دبی نیز در ملاقات‌های خود مهم‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌های تجارت با امارات را مطرح کردند و وزیر صمت نیز قول پیگیری داد.

نشست فعالان تجاری ایران و امارات با بیش از ۱۲۰شرکت‌کننده برگزار شد که نخستین گام عملیاتی برای فعال‌سازی مرکز تجاری ایران در امارات خواهد بود. گفته می‌شود که به‌زودی شاهد حضور هیات سرمایه‌گذاری اماراتی در ایران نیز خواهیم بود.

همچنین، وزیر صنعت، معدن و تجارت از ۱۹بهمن‌ماه به‌منظور شرکت در کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در راس یک هیات دولتی و خصوصی متشکل از بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری، به عمان سفر کرد.

دو کشور در جریان نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و عمان در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، صنعتی و معدنی، بانکی، مناطق آزاد، کشاورزی و شیلات، حمل‌ونقل، نفت و گاز و پتروشیمی، آب و برق، گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگی، استاندارد، گمرکی، بهداشت و درمان، در قالب پنج کمیته تخصصی مذاکره کردند.

در این اجلاس ۱۰‌سند همکاری میان دو کشور ایران و عمان در حوزه‌های مختلفی از جمله استاندارد، گمرکی، تجاری، حمل‌ونقل و ورزشی مورد بررسی و توافقات لازم قرار گرفت.

همچنین نتیجه مذاکرات در اختتامیه نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و عمان در قالب یک صورتجلسه همکاری به امضای وزیر صمت ایران و وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان رسید.

در این صورتجلسه، طرفین در زمینه‌های مختلف اقتصادی و بازرگانی، امضای نقشه‌راه همکاری‌های اقتصادی و تجاری در حوزه‌های استاندارد، گمرکی، حمل‌ونقل، بانکی، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، آموزش و فرهنگ، و توسعه گردشگری به توافق‌هایی دست‌یافتند.  وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در بدو ورود به کشور عمان که با استقبال علی نجفی سفیر کشورمان در مسقط و «صالح المسن» معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان همراه بود، بر ارتقای و تعمیق روابط اقتصادی میان دو کشور با شناسایی ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری متقابل تاکید کرد.

سیدرضا فاطمی‌امین با بیان اینکه زمینه‌های زیادی برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور وجود دارد، تصریح کرد: اگر این زمینه‌ها شناسایی و فعال شود، می‌تواند آینده خوبی را برای دو کشور در پی داشته باشد.  معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط سیاسی بسیار مستحکمی با جمهوری اسلامی ایران داریم، تصریح کرد: روابط دو کشور دیرینه، تاریخی و برادرانه در همه عرصه‌ها است.

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با «بدربن حمود البوسعیدی» وزیرخارجه عمان، روابط دو کشور را به هم نزدیک دانست و گفت: روابط دیرینه بر مبنای دوستی و نزدیکی متقابل با عمان داریم که همین روابط دوستانه راهگشای ارتقای مراودات در حوزه تجاری نیز خواهد بود. وزیرخارجه عمان نیز طی سخنانی، سفر وزیر صمت کشورمان به عمان را حامل پیامی برای تقویت هرچه بیشتر مراودات تجاری میان دو کشور دوست و همسایه ایران و عمان دانست و بر تعمیق روابط اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد. بدربن حمود البوسعیدی ضمن خوشامدگویی به وزیر صمت و هیات همراه، آمادگی کشورش را برای ارتقای مناسبات تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.  «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در جریان سفر به عمان با قیس الیوسف «وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان» دیدار کرد. فاطمی‌امین در این دیدار بر گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری با عمان همراستا با روابط دوستانه دو کشور تاکید کرد. وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان نیز علاقه‌مندی کشورش را برای ارتقای مناسبات تجاری با ایران اعلام کرد.  وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه‌های سفر به عمان با معاون نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، معاون نخست‌وزیر عمان در امور کابینه، تقویت روابط با ایران را دارای ماهیت راهبردی برای این کشور عنوان کرد و ضمن ابراز امیدواری از نتایج مثبت و سازنده جلسات و دیدارهای دو طرف در مسقط، از تلاش‌های طرف ایرانی برای تقویت روابط دو کشور تقدیر کرد.

فاطمی‌امین نیز با اشاره به روابط بسیار خوب دو کشور در سطوح سیاسی بر ضرورت تقویت و رشد روابط اقتصادی و تجاری همگام با روابط سیاسی تاکید کرد.  همچنین سید‌رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان روز چهارشنبه در مسقط با احمدالسعیدی وزیر بهداشت عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دو طرف ضمن بررسی زمینه‌های مشترک همکاری دو کشور و دستورکار‌های نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و عمان، درخصوص راه‌های توسعه روابط دوجانبه و همکاری‌های بهداشتی و درمانی رایزنی کردند.

همچنین در جریان این سفر، نشست تجاری ایران و عمان برگزار شد و بخش‌های خصوصی و فعالان اقتصادی دو کشور به بیان مهم‌ترین نقطه‌نظرات خود در حوزه‌های مرتبط با صادرات و تجارت پرداختند.

‎وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سفر به عمان در جمع‌بندی سفر انجام‌شده در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: با ظرفیت‌هایی که وجود دارد می‌توانیم حجم روابط اقتصادی یک‌میلیارد دلاری کنونی میان دو کشور را افزایش دهیم و به رقم‌های بالاتری در سال آینده برسانیم.  فاطمی‌امین با اشاره به ارتباطات گسترده کشورمان با عمان، ادامه داد: عمده ارتباطات در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی بوده است، اما در حوزه تجاری و اقتصادی روابط ما با عمان باید گسترش و ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه در دیدارها و ملاقات‌هایی که داشته است، زمینه‌های همکاری متقابل مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در حوزه‌های مختلفی از جمله توسعه خطوط کشتیرانی، ارتباط میان بنادر دو کشور و سرمایه‌گذاری‌های متقابل تولیدی، زمینه‌های همکاری مشترک وجود دارد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه یک گروه متشکل از ‌۱۰شرکت معتبر ایرانی در این سفر همراه تیم اعزامی بوده است، بیان کرد: در زمینه‌های دارو، صنایع غذایی و لوازم‌خانگی ظرفیت سرمایه‌گذاری در عمان وجود دارد که مورد استقبال طرف عمانی نیز قرار گرفته است.