با این تفاسیر در بخشنامه جدید سازمان حمایت مصرف‌‌‌‌‌‌‌کنندگان و تولیدکنندگان آمده، حداکثر درصدی که می‌تواند به نرخ «انواع حبوبات، ادویه‌جات، غلات و غیره در قالب بسته‌بندی» درکارخانه تا زمانی که به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد، اضافه شود ۲/ ۲۳درصد است. در این گروه سود و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های بخش سراسری نیز ۱۰‌درصد و سود و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های خرده‌فروشی ۱۲‌درصد محاسبه شده است. اما در مورد «چای، قهوه، کاکائو، دمنوش و... بسته‌بندی» حداکثر نرخ قابل اضافه‌شدن به قیمت‌‌‌‌‌‌‌ از کارخانه تا مصرف‌‌‌‌‌‌‌کننده حدود ۲۱‌درصد است. درضمن ‌درصد سود و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های بخش سراسری و ‌درصد سود و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های خرده‌فروشی نباید هرکدام فراتر از ۱۰‌درصد باشد.

براساس این بخشنامه ‌درصد سود و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های بخش سراسری و ‌درصد سود و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های خرده‌فروشی «آجیل و خشکبار و.... بسته‌بندی» هرکدام ۱۰ اعلام شده است. درضمن حداکثر نرخ قابل اضافه‌شدن به قیمت در کارخانه تا مصرف‌کننده حدود ۲۱‌درصد است.

این رقم برای «انواع فرآورده‌‌‌‌‌‌‌های پروتئینی» حدود ۲/ ۲۳درصد محاسبه شده است. اما ‌درصد سود و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های پخش سراسری و‌ درصد سود و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های خرده‌فروشی به ترتیب ۱۰‌درصد و ۱۲‌درصد است.

در این بخشنامه قیمت «انواع غذاهای آماده و نیمه‌آماده» باید از درب کارخانه تا مصرف‌کننده حداکثر ۲/ ۲۳‌درصد رشد داشته باشد. در این گروه سود و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های بخش سراسری آن ۱۰‌درصد و سود و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های خرده‌فروشی ۱۲‌درصد است. اما در مورد «انواع کیک، کلوچه، بیسکوئیت، چیپس، پفک و‌...‌» حداکثر نرخی که می‌تواند به قیمت این اقلام از کارخانه تا زمانی‌که به‌دست مصرف‌‌‌‌‌‌‌کننده می‌رسد، اضافه شود ۲/ ۲۳‌درصد است. درضمن سود و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های بخش سراسری آن ۱۰‌درصد و سود و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های خرده‌فروشی ۱۲‌درصد محاسبه شده است.

در این بخشنامه حداکثر ضرایب سود قابل‌اعمال در صورت توزیع از طریق عمده‌فروشی برای سه گروه انواع لوازم‌خانگی کوچک، انواع لوازم‌خانگی بزرگ و لوازم یدکی خودرو نیز اعلام شده است. بدین ترتیب از این پس حداکثر‌ درصد قابل اضافه‌شدن به قیمت «انواع لوازم‌خانگی کوچک» در کارخانه تا زمانی که به‌دست مصرف‌‌‌‌‌‌‌کننده می‌رسد؛ حدود ۴/ ۱۴‌درصد به‌علاوه هزینه حمل بین شهری است. درضمن میزان سود و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های عمده‌فروشی برای این گروه ۴‌درصد و نرخ سود و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های خرده‌فروشی ۱۰‌درصد است.

در مورد «انواع لوازم خانگی بزرگ» اما میزان سود و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی به ترتیب ۳‌درصد و ۷‌درصد محاسبه شده است. حداکثر‌درصد قابل اضافه‌شدن به قیمت در کارخانه تا زمانی که کالا به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد نیز حدود ۲/ ۱۰درصد به اضافه هزینه حمل بین شهری اعلام شده است.

برمبنای این بخشنامه حداکثر نرخی که می‌تواند به قیمت «لوازم یدکی خودرو» در کارخانه تا زمانی‌که کالا به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد؛ اضافه شود ۴/ ۱۸درصد به همراه هزینه حمل بین شهری است. درضمن سود و هزینه‌‌‌‌‌‌‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی به ترتیب ۳‌درصد و ۱۵‌درصد است.  درضمن همان‌طور که در مراحل قبلی این پروژه تاکید شده، قیمت تولیدکننده، واردکننده درج‌شده بر روی کالا باید عینا منطبق با قیمت فروش براساس صورتحساب‌های صادره (فاکتورهای فروش) باشد.  همچنین برای بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مندی مصرف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنندگان از تخفیف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اعطایی احتمالی، هرگونه تخفیف بیش از ۳‌‌‌‌‌‌‌درصد با کاهش قیمت فروش تولیدکننده درج‌‌‌‌‌‌‌شده بر روی کالا اعمال شود و تخفیف بیش از ۳درصد (در موارد استثنا) خارج از قیمت درج‌‌‌‌‌‌‌شده بر روی کالا از مصادیق عدم‌‌‌‌‌‌‌رعایت ضوابط قیمت‌گذاری است. در مواردی از قبیل (مناسبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ویژه، پایان سال، اعیاد، نزدیک‌‌‌‌‌‌‌بودن زمان انقضای محصول و...) و لزوم اعطای تخفیف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مقطعی بیش از میزان تعیین‌‌‌‌‌‌‌شده در بند۲ این بخشنامه، واحدهای مربوطه، برای رصد نظارت بر اعطای تخفیف واقعی به مصرف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنندگان، باید از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان محل تولید، مجوز دریافت کنند. حداکثر مبلغی که توسط مجموع حلقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های توزیعی از تامین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کننده تامصرف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کننده می‌تواند به قیمت تولیدکننده و واردکننده اضافه شود نیز شامل مجموع ضریب سود پخش سراسری (۱۰‌‌‌‌‌‌‌درصد) و سود خرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فروشی (منطبق با ضرایب خرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فروشی مصوب) است.