پیمان فروهر با بیان اینکه از بین مولفه‌هایی که باعث افزایش قیمت می‌شود تنها افزایش حقوق و دستمزد مشخص است، از وضعیت قیمت آب معدنی در سال‌جاری اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت به دلیل پیشگیری از ایجاد التهاب بعد از تعطیلات نوروز و مشخص شدن سایر مولفه‌های تاثیرگذار در تولید و قیمت‌گذاری، انجمن مذکور تا پایان فروردین هیچ اقدامی برای افزایش قیمت نخواهد کرد. وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به ثبات قیمت‌ها تصریح کرد: اما نشانه‌ها حاکی از این است که امسال در همه بخش‌های تولید تورم خواهیم داشت.

فروهر در ادامه با اشاره به اینکه در فصل پاییز و زمستان معمولا تولید و عرضه صنعت محصولات نوشیدنی و آشامیدنی بیش از ۵۰ درصد افت می‌کند، گفت: از طرف دیگر کاهش تولید در این صنعت منجر به کاهش تقاضای مواد اولیه شده است؛ بنابراین در ماه‌های اخیر شاهد بروز بحران افزایش قیمت مواد اولیه نبودیم و دلالانی که باعث افزایش قیمت مواد اولیه این صنعت شده بودند، پول خود را از این بخش خارج کردند تا در بازارهای جذاب‌تر سرمایه‌گذاری کنند. دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران همچنین از انجام مکاتباتی با وزیر صنعت، معدن و تجارت در ماه‌های گذشته خبر داد که طی آن نسبت به تکرار اتفاقات سال گذشته و افزایش قیمت مواد اولیه که در سال ۱۳۹۷ به حدود ۲۷ هزار تومان نیز رسیده بود، هشدار داده شده است.

فروهر در ادامه همه مولفه‌ها از جمله سیاست‌گذاران، ناظران و دلالان را مقصر بروز مشکلات در صنعت آب معدنی دانست و اظهار کرد: مجموعه‌ای از عوامل باعث ایجاد وضعیت فعلی است و انگشت اتهام ما به هیچ عنوان به سمت یک نفر نیست. وی با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها می‌توانند سیاست‌گذاری بر قیمت و عرضه در بورس را به نفع تولید تعدیل کنند، تصریح کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی همواره از وزارت صمت خواسته‌اند که به‌عنوان متولی در سیاست‌ها تجدیدنظر و نظارت‌ها را عمیق‌تر کند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.