بخش نخست لایحه بودجه ۱۴۰۴ تا پایان مهر آماده می‌شود

حمید پورمحمدی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه خود را متعهد به تدوین و ارائه بموقع و منظم لایحه بودجه می‌‌‌داند. او تخصیص بودجه به دستگاه‌‌‌ها بر مبنای کارآمدی و ماموریت‌‌‌های آنها را ویژگی مهم بودجه‌ریزی عملیاتی در این دولت دانست و گفت: تلاش می‌‌‌کنیم با تقویت جنبه‌‌‌های عملیاتی لایحه بودجه ۱۴۰۴ و همچنین ارائه برنامه‌‌‌های عملیاتی موردنیاز برای اجرای برنامه هفتم، توسعه همه‌جانبه و عادلانه کشور را سرعت دهیم. پورمحمدی افزود: سازمان برنامه و بودجه مکلف به تهیه و تدوین ۲۱۸آیین‌نامه سند و دستورالعمل اجرایی برای اجرای قانون برنامه هفتم است که این کار به‌سرعت و با دقت در حال اجراست.

افزایش و متنوع‌‌‌سازی درآمدهای ارزی در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برای افزایش درآمد ملی باید به فراتر از مرزها بیندیشیم، گفت: باید بخشی از تمرکز خود را بر افزایش و متنوع‌‌‌سازی درآمدهای ارزی قرار دهیم. وی افزود: شورای معاونان و مدیران سازمان متشکل از مدیران ستادی سازمان برنامه و بودجه و مدیران استانی است که از این پس، برای تشریح برنامه‌‌‌ها، اولویت‌‌‌ها، برنامه‌‌‌ها و هماهنگ‌‌‌سازی کارها تشکیل خواهد شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به ضرورت تامین منابع بودجه امسال به‌‌‌صورت کامل و بموقع، حرکت جدی، هماهنگ و پیگیرانه از سوی معاونت‌‌‌ها و امور تخصصی سازمان در همکاری با دستگاه‌‌‌های اجرایی یک ضرورت است.

معاون رئیس‌‌‌جمهور با تاکید بر ضرورت پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور از سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳که پاییز امسال از سوی مرکز آمار ایران اجرا می‌شود، افزود: در اختیار داشتن آمار متقن و به‌‌‌روز از بخش کشاورزی، نقش مهمی در برنامه‌‌‌ریزی برای تامین امنیت غذایی کشور دارد. او در ادامه با بیان اینکه امروز بازتعریف نقش استان‌‌‌ها در پیوند با اقتصاد بین‌المللی، یک ضرورت است، گفت: لازم است هر استان با توجه به ظرفیت‌‌‌ها و منابعی که در اختیار دارد، متولی بررسی و الگوسازی و ارائه راهکار برای یکی از مسائل و چالش‌‌‌های اقتصادی کشور شود.

پورمحمدی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه باید برای افزایش درآمد ملی به فراتر از مرزها بیندیشد و افق‌‌‌های کلان‌‌‌تری را برای فعالیت اقتصاد ایران در نظر بگیرد، گفت: سازمان در دور جدید فعالیت خود، باید پا را از چارچوب‌‌‌های مرزی فراتر بگذارد و تمام فرصت‌‌‌های نقش‌‌‌آفرینی اقتصاد کشور در سطح منطقه و جهان، به‌‌‌ویژه در ارتباط با کشورهای همسایه را شناسایی کرده و آنها را مورد توجه قرار دهد. ما در این دوران باید بخشی از تمرکز خود را بر افزایش و متنوع‌‌‌سازی درآمدهای ارزی قرار دهیم.